Bilde av Hans Andreas Limi

Foto: A. P. Lorentzen - FrP

Pilene peker oppover for Norge

Nå er det lov å være optimist på vegne av norsk økonomi, mener FrPs finanspolitiske talsmann, Hans Andreas Limi.

Etter at oljeprisen falt til sitt laveste nivå på 30 år, havnet norsk økonomi i en periode med store utfordringer. For Fremskrittspartiet har det vært viktig å stimulere økonomien.

Arbeidsledighet på vei ned

– Vi har kuttet skattesatsen for bedrifter og vanlige folk fra 28 til 24 prosent, lansert tiltakspakker mot arbeidsledighet på nærmere 10 milliarder kroner, og lansert tidenes satsing på vei og jernbane, forteller Limi.

Tall fra SSB viser at veksten i fastlands-Norge tok seg opp i fjor, og det forventes ytterligere vekst i år, samt økning av reallønnen til folk flest. Arbeidsledigheten forventes samtidig å falle fra 4,7 prosent i fjor til 4,4 prosent i år.

– Det er gledelig at FrPs oppskrift virker. Pilene peker i riktig retning, og det er lov å være optimist. Det gleder meg spesielt stort at arbeidsledigheten er på vei ned, sier Limi.

Mer attraktivt for nye arbeidsplasser

Han poengterer at Arbeiderpartiet har tatt feil når de har benyttet enhver anledning til å kritisere FrP, enten det gjelder skattekutt eller for mye bruk av penger i utfordrende tider. Sannheten er at finanspolitikken har skapt økt etterspørsel i økonomien og at lavere skatter har sørget for at vanlige folk har mer å rutte med.

– Vi er fortsatt ikke i mål. Vi skal fortsette å senke skatter og avgifter og satse på vei og jernbane. Dette er stikk motsatt av Arbeiderpartiet, som ønsker å øke skatter og avgifter med minimum 15 milliarder kroner. Fremskrittspartiet vil være garantisten for å gjøre Norge til et enda mer attraktivt land for nye arbeidsplasser, avslutter Limi.