Bilde av Siv Jensen

Foto: FrP - Bjørn Inge Bergestuen

50 000 nye jobber

Ferske tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB) viser at det ble skapt nærmere 50 000 nye jobber fra tredje kvartal i 2016 til tredje kvartal i fjor.

Antall jobber i Norge økte med 49 000, eller 1,7 prosent, fra tredje kvartal 2016 til tredje kvartal i fjor, skriver Dagens Næringsliv.

– Jeg gleder meg over at det er skapt nærmere 50 000 nye jobber det siste året. Flere unge kommer nå i jobb og verdiskapingen øker. I tillegg er det gledelig at alle fylker opplever vekst i antall jobber, sier partileder og finansminister Siv Jensen.

Hun mener dette er et tegn på at regjeringens politikk virker.

– Veksten i norsk økonomi er på vei opp, ledigheten går ned og det skapes flere jobber. Når vi senker skatter og avgifter, handler det om at en familie skal få beholde mer av inntekten hver måned og at bedriftene skal få beholde mer av overskuddet til å investere i nye arbeidsplasser. Vi bygger landet med flere veier, vi investerer i Norge, og det fungerer, sier Jensen, og avslutter:

– Utviklingen går i riktig retning. En hovedprioritet fremover blir å få enda flere i jobb.