Foto. Silje Hjemdal

Foto: FrP

FrP forenkler poltidene

I den nye regjeringsplattformen får FrP gjennomslag for mer forbrukervennlige åpningstider på Vinmonopolet, som nå kan holde åpent til klokken 16 på lørdager.

– FrP skaper en enklere hverdag for folk flest. Dette er en fornuftig endring som skaper mer frihet for forbrukerne, sier Silje Hjemdal.

Én ekstra times handel

Med dagens regler kan polet holde åpent fra klokken 9 til 15 på lørdager. Hjemdal registrer imidlertid at de fleste pol i dag holder åpent fra klokken 10.

– I realiteten går regjeringen nå inn for å holde polene åpne én ekstra time på lørdager. De færreste vinmonopol velger i dag å åpne klokken 9, så da er det bare fornuftig å forskyve åpningstidene. Nå kan folk kjøpe vin på lørdager frem til klokken 16, sier Hjemdal.

FrP står på for forbrukeren

Hjemdal understreker at forenklinger i alkoholpolitikken neppe ville skjedd uten FrP.

– Helt siden vi kom i regjering har vi stått på for å endre åpningstidene på Vinmonopolet, til det beste for forbrukeren. Det har blant annet resultert i åpne pol på nyttårsaften. Nå blir det enda litt enklere for folk å handle inn vin til helgekosen i en travel hverdag. FrP står på for forbrukeren, sier Hjemdal og fortsetter:

– Endringen av åpningstidene er en seier for FrP. Dette er nok en forenkling vi har fått gjennomslag for som er til glede for forbrukeren, sier Hjemdal.