Foto. Siv Jensen

Foto: Bjørn Inge Bergestuen - FrP

Siv varslet et tøffere FrP

– Det er på tide å vise frem et tydeligere og tøffere FrP. Vi skal vise at vi gjør en forskjell, sa Siv Jensen til FrPs valgvake.

To dager etter valgkampåpningen hadde FrP meningsmålinger på seks prosent. Partileder Siv Jensen mener at partiet kan takke ekstraordinær innsats fra tusenvis av tillitsvalgte, folkevalgte og medlemmer for at valgresultatet ble betraktelig bedre. Alt i alt mener hun likevel at resultatet er skuffende.

– Er vi fornøyd? Nei, dette er et skuffende resultat. Mange hadde håpet på bedre, inkludert meg. Jeg mener at vi skal ta dette på alvor. Våre velgere forventer mer av oss, sa Jensen til FrPs valgvake da valgresultatet tikket inn.

Partilederen trakk frem bompengepakken som en viktig seier under valgkampen, og tror at velgerne satt pris på å se et tøffere og tydeligere FrP.

– Under bompengeforhandlingene viste vi velgerne at vi stod på krava, og det fikk vi god respons på. Vi må ta den tydelige beskjeden fra velgerne. Det er på tide å vise frem et tydeligere og tøffere FrP. Vi skal vise at vi gjør en forskjell, sa Jensen, til stor applaus fra salen.

Flere steder i landet ligger FrP an til å gjøre gode valg. Jensen trakk blant annet frem Lindesnes, Bjørnafjorden, Ålesund, Ullensaker og Vestnes som kommuner der FrP får tillit fra velgerne.

– Det blir spennende å se hvordan forhandlingene går ute i kommunene. Mange steder har FrP gjort et godt valg, og det er gledelig. Nå gjenstår det å vise seg tilliten verdig, sa Jensen.

Jensen avsluttet sin tale til valgvaken med å rette en spesiell takk til velgerne, og lovet å fortsette kampen for FrPs kjernesaker.

– Jeg kan love at FrP fremover også skal kjempe mot skatter, avgifter og offentlige inngrep. Vi gir oss aldri, sa Jensen, til trampeklapp fra en samlet valgvake.