Foto av Unni Nilsen Husøy.

Foto: FrP

Unni ønsker et levende Lyngdal

Unni Nilsen Husøy er ordførerkandidat for Lyngdal FrP. Her er hennes tiltak for å skape en kommune for fremtiden

Fremskrittspartiets ordførerkandidat i Lyngdal heter Unni Nilsen Husøy. Hun er tydelig på hva hennes prioriteringer kommer til å være om hun får velgernes tillit til å bli ordfører.

– Lyngdal er en fantastisk kommune og mulighetene er endeløse. Vi i FrP ønsker å legge til rette for flere arbeidsplasser, flere boliger til småbarnsfamilier samt å skape et enda bedre tjenestetilbud innenfor skole og oppvekst. Vi vil ta i bruk hele Lyngdal, sier Unni.

Ønsker å lytte til innbyggerne

Unni er krystallklar på hva hennes prioriteringer kommer til å være de neste fire årene. Hun mener Lyngdal må lytte til innbyggerne og ta imot nye initiativer med åpne armer, slik at det blir flere arbeidsplasser, befolkningsvekst samt enklere å få seg bolig.

– Det burde være en selvfølge at kommunen skal ha en positiv holdning til de som vil starte bedrift eller bygge bolig. Lyngdal FrP ønsker å lytte til hva innbyggerne ønsker å gjøre. Det handler om å ta folk på alvor, slik at vi kan bidra til at enda flere kan få realisert drømmene sine om enten bolig eller bedrift, sier Unni.

Vil skape en familievennlig kommune

En viktig oppgave for Unni er å sørge for økt befolkningsvekst, og at hele Lyngdal tas i bruk. Hun ser for seg flere tiltak som skal gjøre Lyngdal til et enda mer attraktivt sted for småbarnsfamilier.

– Om jeg får tilliten til å bli ordfører så vil jeg prioritere å legge til rette for småbarnsfamilier. De skal oppleve trygghet og gode tjenester i hele kommunen. Først og fremst trengs flere trygge arbeidsplasser, men også et godt skoletilbud og trygge skoleveier. Lyngdal skal bli Norges mest familievennlige kommune, fortsetter Unni.