Foto. Narvik

Vi bygger ny kommune
– på lag med deg!

Kjære innbygger:

Vi bor i en kommune med mange muligheter. Vi har naturgitte fortrinn hvor næringer som reiseliv og handel, transport og logistikk, kraftproduksjon og kraftintensive etableringer har forutsetninger for stor vekst og mange nye arbeidsplasser. Når Ballangen, Narvik og en del av Tysfjord slås sammen til en ny større kommune, vil også sjømat, landbruk og industri være viktige næringer som kan videreutvikles og skape ytterligere nye arbeidsplasser.

Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti i en verdikonservativ ramme. Frihet og trygghet for innbyggerne er vår fremste prioritet. Det vil vi parre med stor handlekraft i politiske saker. Vi har en sterk visjon om å få nye Narviks økonomi på rett kjøl. For å bidra til det har vi valgt en høyt kvalifisert siviløkonom som vår ordførerkandidat. Den nye kommunen får dessverre en unødvendig vanskelig start hvis den må ut med 120 millioner til nabokommunen Hamarøy for å rydde opp i kommunalminister Monica Mælands (H) skandaløse grensevedtak i Tysfjord. Høyrestatsrådens vedtak om å sende alle inntektsgivende naturressurser og 500 km2 som naturlig tilhører øst, til vestsiden, er ”ran på høylys dag” av halve befolkningen i Tysfjord. Å få etablert en fornuftig og mer rettferdig grense slik fylkesmannen innstilte på er viktig for fremtidig naboskap. Narvikregionen er likevel inne i en spennende tid med stigende optimisme og mange nye muligheter. Fremskrittspartiets ambisjon er å ta godt vare på mulighetene ved å gjøre kommunen til en faktisk JA-kommune!

Les vårt program her.

Godt valg!