Foto. Pål Morten Borgli

Foto: Elin Eike Worren

Bli kjent med Pål Morten Borgli

Pål Morten trenger sjeldent introduksjon, han har lenge vært aktiv i partiet og har flere år bak seg som vara-ordfører i Sandnes.

I tillegg har han vært aktiv i fylkespolitikken lenge. Han er en Sandnespatriot uten sidestykke som endelig kan kalle seg nygift! Før politikken var Borgli selger og kan selge sand i sahara ørkenen. Pål Morten er snart voksen og har lagt 52 ungdommelige år bak seg.

Hvorfor meldte du deg inn i Fremskrittspartiet

Jeg meldte meg inn i hovedsak fordi kampen mot byråkratiet var for stor dersom man ønsket å bidra positivt i kommunen, det å gjøre små endringer på eiendommen din krevde vanvittig med arbeid, dokumenter og tid. Det må være enkelt, og faktisk mulig å bidra uten å føle at kommunen og offentligheten er en vegg som jobber mot deg.

Hva er dine kjernesaker

Ja-holdning i kommunen, fortgang på prosesser og sikre innbyggerne handlekraft og muligheter i møte med det offentlige, det innebærer økt lokalt selvstyre slik at kommunen kan avgjøre i kommunen og skal slippe å vente på godkjenning av fylket. Ja holdning handler om boliger, arbeidsplasser og muligheter. Det er mine kjernesaker, Ja til næring, ja til arbeidsplasser, ja til boliger, ja til leiligheter. Det må være noe for alle, ikke bare 10 etasjer med leilighet i sentrum, og alle kan ikke ta buss og tog, vi må ha vei og infrastruktur!

Hva er det beste med Fremskrittspartiet

Det beste er nok at organisasjonen er så åpen og inkluderende, alle snakker med alle og alle jobber sammen om å fortsette å ha den beste politikken for folk flest, det gir meg motivasjon og energi.

Hva har du alltid i kjøleskapet

Vann, det er jo ingen hemmelighet at Sandnes FrP har FrP-vann og det kan hende jeg har påvirket litt der.

Hvorfor bør flere bli med på laget

Vår politikk og vårt budskap er det beste av alle de politiske partiene, vi er først og fremst på folket sin side!