Trones bo- og aktivitetssenter

Foto: Kristoffer Birkedal

Besøk hos Trones bo- og aktivitetsenter

De lokale FrP-toppene på besøk hos Trones bo og aktivitetssenter.

De lokale FrP-toppene Tore Andreas Haaland, Inger Lise Erga og Kristoffer Birkedal ble med leder for FrP seniorlag på besøk hos Trones bo og aktivitetssenter.

- Hovedgrunnen til å ta turen ut i kommunen og inn på aktivitetssenteret er for å se hva som gjøres, og hvilken mat som serveres, sier gruppeleder Tore Andreas Haaland.Trones bo- og aktivitetssenter

- For oss i Fremskrittspartiet har ernæring og varm middag alltid hvert et viktig punkt i vår politikk for en verdig alderdom, denne skal ikke falle bort bare fordi du ikke kan bo hjemme lenger, sier seniorleder i Sandnes Fremskrittsparti, Karen Margrethe Mjelde.

Møte startet med en prat på møterommet sammen med Henriette Laland. Her fikk FrP-medlemmene stille spørsmål og få svar om både middager og aktiviteter på senteret.

- Det er klart det hjelper når vi kommer oss litt ut, og ser hva som faktisk skjer i kommunen. Målet er jo en god og verdig alderdom, og da må vi faktisk ta oss tiden til å forlate kontoret og se hva som skjer i kommunen, sier Kristoffer Birkedal.

Etter runder med informasjon og spørsmål på møterommet ble FrP-medlemmene invitert opp til 3.etasje på middag. Middagen var både stor og god, og man kunne ta så mye man klarte å spise. Det var fisk som sto på menyen med grønnsaker og smeltet smør. Det var store smil rundt bordet og beboeren var klar i talen: Her får vi alltid nydelig mat!

Aktivitetssenteret har både kjøkken og kafé flere dager i uken, men kjøkkenet er åpent 365 dager i året og lager ofte middagen.
- Sandnes har investert i et storkjøkken på Vatne i kommunen og maten her skal også være fersk! Det er også tilbakemeldingene vi fikk når vi besøkte Trones Bo og aktivitetssenteret, legger Haaland til.

Totalt ble det en hyggelig sammenkomst mellom Fremskrittspariet og beboerne, Fremskrittspartiet fikk en bekreftelse på at beboerne her får en god og verdig alderdom.

- Det er alltid hyggelig når vi møter ildsjeler som legger alt i jobben sin og de fikk vi møte her. Med fornøyde beboere, god middag og en bekreftelse på godt arbeid så kan ikke vi være noe annet en godt fornøyde, avslutter Birkedal.