Bilde FrPs landsmøte 2017

Temalunsj – enklere hverdag

Lørdag kan du kombinere påfyll av mat med politisk påfyll på FrPs landsmøte. Velkommen til temalunsj!

Lørdag kan du spise lunsj mens du får faglig påfyll på viktige politikkområder for FrP. Fra 13.00 til 15.30 serveres det lunsj og politiske foredrag på landsmøtet. I stedet for å samles i restauranten, plasseres maten i området rundt resepsjonen og utenfor møterommene Terminal. Der finner du også fem spennende politiske foredrag å velge mellom.

Foredragene holdes to ganger: Klokken 13:15 til 14:00 og 14:30 til 15:15. Du rekker derfor å få med deg to foredrag før landsmøtet samles igjen klokken 15:30.

Det er ingen påmelding til foredragene. Blir ett foredrag fullt, må du velge et annet og heller vente til neste runde.

Du kan velge to av disse foredragene:

Slik er FrP-kommunen
Rom: Terminal 1
Hva betyr FrPs politikk for kommunen? Ordfører i Mandal og sentralstyremedlem i FrP, Alf Erik Andersen, forteller om hvordan Mandal fått førsteplassen på Kommunal Rapports kommunebarometer. Andersen forteller også om viktige satsinger for FrP frem mot kommunevalget i 2019.

Frihet i arbeidslivet
Rom: Terminal 2
Hvordan skape mer frihet i arbeidslivet? Det vil stortingsrepresentant og leder av Stortingets arbeids- og sosialkomité, Erlend Wiborg, fortelle om i sitt foredrag. Han vil også snakke om viktige gjennomslag FrP har fått i regjering på dette området.

FrPs skolepolitikk
Rom: Terminal 3
Hvordan skaper vi verdens beste skole? Det vil FrPs medlemmer av Stortingets utdannings- og forskningskomité, Roy Steffensen og Åshild Bruun-Gundersen, snakke om i sitt foredrag. De fleste barn går i barnehage og alle går på skole. Derfor er barnehage- og skolepolitikk viktig når målet vårt er å gjøre hverdagen enklere for folk flest.

Fremtidens helsepolitikk
Rom: Terminal 4
Hva er viktig for FrP innenfor helse og eldreomsorg? Sylvi Listhaug og Bård Hoksrud er FrPs medlemmer i Stortingets helse- og omsorgskomité. De går gjennom hvordan fremtidens helsepolitikk vil være og viktige politiske saker for FrP på dette området.

Leve hele livet

Rom: Terminal 5
Hvordan sørger vi for at alle eldre får trygg og god omsorg? Norges første eldreminister, Åse Michaelsen, går gjennom den viktige reformen Leve hele livet. Reformen, som er ventet denne våren, skal legge til rette for at alle eldre får bedre hjelp og støtte til å mestre livet.