Sylvi Listhaug, uklar bakgrunn. Portrett. Foto.
© Elin Eike Worren

– Betal tilbake bonusene

Partileder Sylvi Listhaug mener bonusene for toppledelsen i Norwegian burde betales tilbake.

– Å oppføre seg som en idiot er nødvendigvis ikke straffbart, men en usedvanlig dårlig egenskap og rammer oss som har bidratt til å gi Norwegian ro og økonomiske garantier til å gjennomføre sin restrukturering. Ledelsen burde betale tilbake bonusene, sier Sylvi Listhaug.

Hun reagerer kraftig etter nyheten om at toppledelsen i Norwegian har betalt ut over 30 millioner kroner i bonuser til seg selv, mens store deler av ansatte har vært permittert.

– Jeg er enormt skuffet over selskapets manglende forståelse for hva en dugnad betyr. Her har nordmenn blitt permittert, folk har mistet jobben og mange har kjempet hardt for å redde Norwegian. Likevel har toppledelsen bevilget seg enorme bonuser. Det finnes knapt noe som er mer umusikalsk. Pengene burde betales tilbake, avslutter Listhaug.