Mannlig sjåfør sett fra baksetet i en personbil. Solen skinner inn gjennom soltaket på bilen. Foto.
© Colourbox

Samferdsel

Du skal ikke straffes for å trenge bilen

Fremskrittspartiet har fått gjennomslag for å fjerne ytterligere seks bomprosjekter fra 1. juli.

I Norge er bilen en nødvendighet, ikke et skatteobjekt. Du skal ikke måtte bruke opp pengene dine på nødvendige reiser eller straffes for å levere barna i barnehagen eller komme deg på jobb.

Bilistene skal rett og slett ikke være statens melkeku som de kan tømme lommene til hver gang de har et nytt symbolpolitisk klimatiltak å kaste penger etter.

Fjernet flere bomstasjoner

Det er ingen hemmelighet at Fremskrittspartiet er glad i å fjerne bomstasjoner. I enigheten om statsbudsjettet for 2021, fikk vi gjennomslag for å fjerne bommer, og gjorde blant annet Møre og Romsdal helt bomfritt. I forbindelse med revidert nasjonalbudsjett, har FrP nå fått gjennomslag for å fjerne ytterligere seks bomprosjekter fra 1. juli.

Disse bomstasjonene fjernes:

• E6/E18 Østfoldpakken
  • FV 255 Jørstad - Segalstad bru
  • FV 311 Presterødbakken
  • FV 34 Grime - Vesleelva
  • T-forbindelsen i Rogaland
  • Finnfast i Rogaland
Fremskrittspartiet vil fjerne bommene © Colourbox

Lavere bilavgifter

Fremskrittspartiet jobber videre for å fjerne bompengene helt. Du skal ikke straffes for å trenge bilen i hverdagen.

Fremskrittspartiet vil:

• Fjerne bompengene
  • Ha lavere bilavgifter
  • Bygge mer vei slik at du kommer deg trygt frem dit du skal

Bilen har kommet for å bli

Fremskrittspartiet vil ikke straffe folk som trenger bilen i hverdagen
Les mer om vår politikk her