© Markus Endresen, FpU

– Frihet vil alltid vinne over tvang

I sin tale til FrPs landsmøte var FpU-formann Andreas Brännström tydelig på at Fremskrittspartiets løsninger er svært viktige i den tiden landet nå står i.

– Hvis Norge fortsatt skal være verdens beste land i fremtiden, så er vi helt avhengig av Fremskrittspartiets politiske løsninger. Etter et år med pandemi så ligger næringslivet med brukket rygg og arbeidsledigheten er historisk høy, spesielt blant unge. Offentlige utgifter og skatteregningen til vanlige folk øker. Og venstresiden blir stadig mer radikale, sier Brännström og fortsetter:

– For at vi skal løse disse utfordringene så er vi helt avhengig av Fremskrittspartiets løsninger og et sterkt FrP. Folk vil ha vår politikk, og vi skal kjempe hver eneste dag for å fortelle folk om hvordan vi skal ta Norge videre og skape et friere samfunn.

Krevende omstilling

FpU-formannen sier også til landsmøtet til at landet står ovenfor en krevende omstilling og at det er viktigere enn noen gang å få flere unge i arbeid.

– Perspektivmeldingen 2021 viste at det økonomiske handlingsrommet til Norge i fremtiden vil bli mindre. Utgiftene går opp, inntektene går ned. Flere eldre, mindre oljeinntekter og en krevende omstilling vil gjøre budsjettene strammere og prioriteringene tøffere, forteller Brännström

– I dag er 1 av 4 i ledighetskøen unge. Andelen unge på uføretrygd har doblet seg på utrolige 7 år. 6 av 10 unge frykter at pandemien vil sende de ut i langvarig arbeidsledighet.

Venstresiden og miljøbevegelsen svar på dette, er å legge ned Norges viktigste arbeidsplass og Norges viktigste inntektskilde, som i tillegg bidrar til lavere klimagassutslipp.

Dette skal vi ikke godta. Vi trenger en offensiv næringspolitikk som kutter i skatter og avgifter til bedrifter. Som lar bedrifter vokse og blomstre, skape flere arbeidsplasser og som utvinner all lønnsom olje. Unge trenger også en jobb å gå til i fremtiden, legger han til.

– Trenger noen som kjemper for folk flest

Brännström er på at FpU gleder seg til en lang og krevende valgkamp.

– Om bare fire måneder er det stortingsvalg! Og for Fremskrittspartiet så er det en historisk valgkamp. Vår aller første valgkamp som tidligere regjeringsparti. En valgkamp hvor vi er i opposisjon til både regjeringen og venstresiden. Vi skal fronte vår politikk med en overbevisende entusiasme, med et smil og en tro på fremtiden. Og vi skal ikke bare være et alternativ til Senterpartiet. Vi skal være partiet for alle som mener at Høyre er for feige, som mener at Høyre ikke kutter nok i skatter, avgifter og offentlig sløsing, som mener Høyre ikke er tøffe nok i innvandringspolitikken eller klimapolitikken, sier han og avslutter:

– Jeg kan love dere alle at FpU er klare for valgkamp. Vi skal stå på hver eneste dag gjennom stands, skoledebatter og leserinnlegg i avisene. Nå er det viktigere enn noen gang at Fremskrittspartiet løsninger blir synlige. Folk trenger en tydelig stemme og et parti som kjemper for mannen i gata.