Næringsliv

Frp anklager Ap for å sage av oljegreinen vi sitter på

Krever avklaring fra regjeringen angående nasjonens fremtid på norsk sokkel.

Partileder Sylvi Listhaug uttrykker bekymring over Arbeiderpartiets (Ap) holdning til Norges olje- og gassaktiviteter etter klimatoppmøtet. Listhaug mener at Aps budskap under toppmøtet har sendt ugunstige signaler om fremtiden for norsk olje- og gassaktivitet. Hun krever nå en avklaring fra regjeringen angående nasjonens fremtid på norsk sokkel.

Hun kritiserte spesielt Espen Barth Eide, som aktivt har jobbet for en erklæring om utfasing av fossil energi i flere uker. Listhaug mener at i praksis har regjeringen et medlem som aktivt forsøker å sage av oljegreinen vi sitter på, og som jobber mot interessene til hundretusenvis av norske oljearbeidere.