Per-Willy Amundsen smilende foran uklar bakgrunn. Portrett. Foto
© Elin Eike Worren

FrP fjerner foreldelsesfrist for seksualovergrep mot barn

Etter flere år med politisk arbeid, får FrP endelig gjennomslag på Stortinget for å fjerne foreldelsesfristen for seksuelle overgrep mot barn.

– Dette er en stor seier for rettsikkerheten til mange ofre der ute. Mennesker som er utnyttet seksuelt som barn, skal ikke lenger få høre at politiet ikke kan gjøre noe fordi saken er foreldet, sier justispolitisk talsmann i FrP, Per-Willy Amundsen.

Det var lenge uklart hva utfallet av saken ville bli, men i FrP er man veldig glade for at fornuften til slutt seiret i denne saken.

– Jeg svært fornøyd og glad på veiene av alle ofre som vil bli hørt i fremtiden, og at alle overgrepspersoner nå vet at de aldri kan slappe av dersom de begår urett mot barn, sier Amundsen.