© Bjørn Inge Bergestuen

Alle kan bidra med noe for å få et brakvalg

Vi som er medlemmer i Fremskrittspartiet, og alle de som liker Fremskrittspartiets politikk, har en mulighet til å bidra for et godt valgresultat for FrP

Alle bekker små

Lillestrøm FrP er aktive på sosiale medier. Vi er både på Facebook og på Instagram.

Jo flere som velger å følge oss på Facebook https://www.facebook.com/lille... og Instagram @lillestromfrp , jo flere når vi også ut til når vi publiserer saker.

Hvis du liker det vi skriver, så er det fint om du setter en tommel opp på innleggene våre. Enda bedre er det om du også vil dele våre artikler på din egen Facebookprofil. Alt dette bidrar til at flere leser det vi skriver, og det bidrar til at enda flere begynner å følge oss.

Vi har et stykke igjen opp til det antallet følgere Arbeiderpartiet har, men vi er en god nummer to i kommunen. I tillegg har vi den gamle siden til Fet FrP, som du kan se i tabellen nedenfor, samt Facebook-profiler fra gamle Skedsmo FrP og Sørum FrP. Det publiseres også politiske saker på disse sidene, spesielt lokale saker.

Parti Følgere
Lillestrøm FrP 1082
Lillestrøm Høyre 729
Lillestrøm Arbeiderparti 2276
Lillestrøm KrF 873
Folkets Røst Lillestrøm kommune 242
Lillestrøm SV 645
Lillestrøm Venstre 940
FrP-venner i gamle Fet kommune 1073

I nærmiljøet

Hvis du leser den informasjonen vi sender ut, så kan du også videreformidle dette til de du omgås, enten det er naboen eller andre. Du må også veldig gjerne ta kontakt med lokallaget dersom det er forhold i ditt nabolag som kommunen burde ordne opp i. Om du har folk i omgangskretsen som heier på FrP, så er det lov å spørre om de kanskje vil melde seg inn.

Hva driver et lokallag med?

Lillestrøm rådhus

I tillegg til å holde på med politikk, så jobber vi jo med å formidle det vi driver med på en best mulig måte. Det innebærer blant annet:

- å skrive leserbrev i Indre og Romerikes blad

- å skrive og publisere saker til Facebook, gjerne i kombinasjon med vår hjemmeside

- å ta illustrasjonsbilder, og eventuelt også film, til bruk på sosiale medier og i programmet

Om du kan ha lyst til å bidra med noe av dette, så vil vi gjerne ha deg med på laget. Med de ressursene og den kompetansen vi har i dag, så begrenser vi de sosiale mediene til Facebook og Instagram. Med mindre vi får med oss frivillige på laget som har kompetanse på andre plattformer, så blir det heller ikke flere plattformer i 2023.

I tillegg har vi et styre som jobber med planlegging og løpende drift av lokallaget. De avholder medlemsmøter, kurs etc., og de har ansvar for utarbeiding av nytt partiprogram, og de planlegger valgkamp, for å nevne noe.

Valgkamp

Strandrydding langs Nitelva
Strandrydding langs Nietlva. FrP stilte med mye folk :-)

I valgkamp er det egentlig alle mann til pumpene. Da ønsker vi med oss så mange som mulig. Det er mye som skal gjøres, men om mange kan gjøre litt, så kommer vi langt. Det blir selvsagt mye på de som skal inneha de første plassene på kommunevalgslisten, men om vi får med oss nok medlemmer så kan vi bli synlige over hele kommunen. Hva vi trenger folk til i valgkamp er:

- å kjøre ut brosjyrer i postkasser.

- å stå på stands og dele ut brosjyrer og giveaways (skolering vil bli gitt for de som ønsker å være med)

- å steke vafler på stands

- å delta på aksjoner som eksempelvis Ruskenaksjon, som vi gjennomførte langs Nitelva i 2019, eller pølseaksjon som vi hadde for å demonstrere mot forbud mot å selge mat på natta i Lillestrøm by.

Alle som vil være med vil selvsagt få FrP klær, slik at vi alle blir godt synlige FrPere når vi er ute i valgkamp. Målet er selvsagt å gjøre et godt valg, men vi skal også ha det gøy.

Ballonger på byfelsten

Bli med på laget

Hvis du har lyst til å være med på en av disse aktivitetene, så send oss en epost til ror@frp.no, så vil du høre fra oss.

Sammen kan vi gjøre valget i 2023 historisk, ved at over 100 år med Arbeiderparti-styre i Skedsmo/Lillestrøm avsluttes, og at de erstattes av mange dyktige FrPere.