© Bjørn Inge Bergestuen

Bli med på laget

Det er behov for en ny politisk kurs i Lillestrøm kommune etter valget i 2023. Vi må legge til rette for en positiv utvikling i hele kommunen, og ikke bare fokusere på sentrumsområder, slik dagens politiske flertall ønsker.

Vi vil bidra til at innbyggerne i Lillestrøm kommune får en større valgfrihet enn de har i dag. Eksempelvis bør talentfulle skoleelever i Lillestrøm kommune få anledning til å starte på skoler utenfor kommunen for å kunne oppnå sine drømmer. Dette skal ikke bare gjelde for ballettdansere og fiolinister, men alle elever som er kvalifiserte for ulike studier.

Vi vil sikre utbygging av gode veier i Lillestrøm kommune, slik at innbyggerne kommer raskt og trygt frem dit de vil. Derfor vil vi ikke være med på å nedskalere Glommakryssingen ved etablering av rundkjøringer. Vi vil også hindre at en 4-feltsvei rundt Lillestrøm utelukkende skal forbeholdes tungtransport og kollektivtrafikk, slik en konsulentrapport nå har foreslått. Det er forresten ikke så rart at dette forslaget kom, når vi ser hvilken bestilling kommunen har gitt. Fremskrittspartiet vil jobbe for at det ikke skal etableres bomstasjoner i Lillestrøm kommune. Bilistene i vår region har betalt bompenger i Oslo-ringen i mange år, og det er på tide at vi får utbedret veiene rundt Lillestrøm for de pengene som allerede er betalt i bompenger.

Fremskrittspartiet vil at alle som bor i Lillestrøm kommune skal kunne ha en bil hvis de ønsker det. Derfor må det etableres tilstrekkelig med parkeringsplasser, også når det bygges boligblokker. Vi må til og med ta høyde for at de som bor i blokker kan få gjester med parkeringsbehov.

Fremskrittspartiet vil, i motsetning til andre partier tillate en positiv utvikling i grendene våre. Vi vil tillate boligbygging, og vi vil ikke trekke inn byggetillatelser slik flertallet nå foreslår.

Kommunen må være forutsigbar. Nå foreslår det politiske flertallet å fjerne næringsområder som ligger i kommuneplanen og områder som næringsdrivende nylig har kjøpt for mange millioner for å utvikle næringsvirksomhet og arbeidsplasser. Kommunen har solgt en stor tomt i Vardåsen til en pris basert på utbygging av 180 boliger. Nå mener plutselig det politiske flertallet at det maksimalt skal bygges 50 boliger. Utbyggerne og næringsdrivende som får rammevilkår snudd på hodet blir ikke kompensert for sine økonomiske tap. Slik kan ikke en kommune opptre. Det minner forresten om den manglende viljen flertallet viste for å yte erstatning til beboerne på Brånåsen.

Listen over saker som går i feil retning er mange, og dette er nok noe av årsaken til at Fremskrittspartiet har fått mange nye medlemmer. Folk er lei, og Fremskrittspartiet fremstår som et tydelig alternativ.

Vi ønsker selvsagt enda flere medlemmer og støttespillere for en enklere hverdag for folk flest. Meld deg inn i Fremskrittspartiet, bli med å gjør en forskjell. https://www.frp.no/bli-med-i-kampen-for-en-enklere-hverdag

Det hadde vært hyggelig å se deg på ett av våre medlemsmøter i nær fremtid.

Mer informasjon