Foto av Anni Skogman
© Privat

– Nei til bompenger i Tromsø

Anni Skogman er sentralstyremedlem i Fremskrittspartiet. I dette sommerintervjuet kan du lese mer om hvordan hun skal bruke sommeren og hvilke politiske saker som blir viktige i tiden fremover.

Skogman er ikke fornøyd med regjeringen. Alle prisene øker og hun forteller at det nå også skal bli bompenger i Tromsø, noe som vil gå hardt utover privatøkonomien til bilistene.

– På toppen av alle andre prisøkninger på drivstoff, strøm, mat osv. skal Tromsø nå også innføre bompenger. Noe vi klarte å holde unna så lenge vi selv satt i posisjon i Tromsø og selv var i regjering. Bompengene skal i hovedsak bruker til parker, busstraseer og sykkelstier. I tillegg så evner ikke nåværende posisjon (Ap, Sp, Sv og MDG) å prioritere det som er viktig for folk i kommunen. Som helse, eldre og skole, sier Skogman og fortsetter:

– Etter ferien vil jeg fortsette å jobbe for at innbyggerne i Tromsø skal ha det bra. Ombudsrollen er for meg viktig og alle skal kunne komme til meg hvis de har problemer med kommunen.

Anbefaler Tromsø som reisemål

Hva er dine sommerplaner?

En liten tur til Danmark, og i samme slengen besøke venner og familie sørafor I tillegg blir det deilig å ta en fisketur på havet, sier Anni og legger til:

– For de som skal nordover i sommer vil jeg absolutt anbefale Tromsø. Tromsø har «alt». Fra Lyngsalpan til Sommarøya, midnattssol, forskjellige fisketurer, båtturer og naturopplevelser, kompakt og hyggelig sentrum med gode restauranter og hyggelige uteserveringer, ikoniske bygninger, og ikke minst – hyggelige folk, sier Skogman.

Har du noen grilltips?

– All grillmat er godt. Men favoritt på grillen er «rund fisk med støffing», sier Skogman.

Vil ha mer frihet til folk flest

Fremskrittspartiet er et parti som er opptatt av at folk skal få bestemme mer over sine egne liv.

– Dersom du vil bestemme mer over ditt eget liv bør du melde deg inn i FrP. Vi mener at enkeltmenneske stort sett vet bedre hva som passer for dem enn hva politikere måtte mene. Med andre ord, valgfrihet. At vi har handlekraft og er fremoverlent og ikke bare prater i «festtaler»., fortsetter Skogman

Hva er dine beste råd til nye medlemmer av partiet som vil gjøre en forskjell for folk flest?
– Vær åpen på hva du er opptatt av og engasjer deg i en ting eller to om gangen i starten.(Ellers kan det fort bli overveldende) Benytt deg av kurs, konferanser og samlinger som blir tilbudt deg. Og sist men ikke minst; ta deg tid til å lese gjennom vedtekter og retningslinjer. Mitt motto: «En dag uten ny lærdom og latter er en bortkasta dag». Og vi har det mye moro i FrP, avslutter Skogman.

Funfacts om Anni:

• Hvilken bok leser du akkurat nå? Jeg leser lite bøker. Men på sommerens late dager liker jeg godt å lese Karin Brunk Holmqvist. Lettleste, koselige og humoristiske bøker.
  • Hva slags musikk hører du helst på? Liker det meste, men foten slår takta når jeg hører «gammel-pop».
  • Hva liker du best å spise? Kommer an på situasjonen, men det er generelt alt for mye god mat :-)
  • Hvem er ditt forbilde? Forbilde er nok en overdrivelse, men hadde veldig sans for Margaret Thatcher.
  • Hvor reiser du helst? Liker å oppleve nye steder. Har vært så heldig å få reise en del rundt i verden. Men liker spesielt godt å være steder med «god norsk sommertemperaturer. Ergo varmt, men ikke for varmt
  • Hva ser du helst på TV? Ser mest nyheter. Men før jeg går og legger meg ser jeg gjerne på noe lett krim eller lignende bare for å «tømme hodet.»