Terje Halleland smilende foran grønne trær. Portrett. Foto
© Bjørn Inge Bergestuen

Nei til tvang og kraftige avgiftsøkninger

For FrP er det helt uaktuelt å støtte en tredobling av CO2-avgiften på norske arbeidsplasser.

– FrP sier nei til øke bensin- og dieselpriser og vi sier nei til å la MDG-styrte byer få innføre «fossilfrie soner» som begrenser folk flest sin mobilitet i hverdagen, sier stortingsrepresentant Terje Halleland.

Torsdag behandlet Stortinget regjeringens klimaplan, der de går inn for en rekke tiltak som vil ramme folk i hverdagen.

– Tvang, forbud og kraftige avgiftsskjerpelser for norske bedrifter er noe vi er vant til at blir foreslått av sosialistiske partier, ikke fra en borgerlig regjering med Høyre i spissen, sier Halleland.

Fremskrittspartiet står nå igjen alene på høyresiden i norsk politikk som det eneste reelle alternativet for en fornuftig og næringsvennlig industripolitikk.

– Gjennom å skjerpe CO2-avgiften for norske bedrifter til 2.000 kroner tonnet, bidrar Høyre til å true lønnsomheten til industrien vår og vi risikerer storstilt utflagging av norske arbeidsplasser til utlandet.