Unni Nilsen Husøy smilende foran uskarp bakgrunn. Foto.

– Regjeringen skyver problemene foran seg

Sommerintervju med sentralstyremedlem Unni Nilsen Husøy.

Unni Nilsen Husøy er sentralstyremedlem i Fremskrittspartiet og gruppeleder for FrP i Lyngdal. Nå ser hun frem til sommerferie sammen med familien, og har sommerplanene klare:

– Sommerplanene er nok å besøke familie og kjente som bor et stykke unna, og kombinere det med en tur til Danmark og Legoland for de minste. Videre blir det nok båtliv når været er fint, og ellers litt jobbing hjemme på hus og i hage.

Tradisjonell grillmiddag

Hun forteller at hun generelt er dårlig til å slappe av og ta seg helt fri.

– For å slappe ekstra av må jeg nok dra på hytta, tror jeg, sier Nilsen Husøy, som er ganske tradisjonell når det gjelder sommerens grillmat:

– En god grillmiddag hjemme hos meg er nok nokså tradisjonell med kjøttrike sommerkoteletter, båtpoteter, grilla mais og en fargerik salat. Jeg kan i tillegg anbefale som tilbehør pisket fløtekrem med masse god frukt i. Det passer perfekt til grilla kjøtt, sier hun.

Seks kjappe:

• Hvilken bok leser du akkurat nå? Har ikke tid til å lese bøker for tiden, har nok med alle møtepapirene
  • Hva slags musikk hører du helst på? Popmusikk
  • Hva liker du best å spise? Kompe
  • Hvem er ditt forbilde? Ingen
  • Hvor reiser du helst? På hytta
  • Hva ser du helst på TV? Krim

– Ekte sørlandsidyll

Hun har også mange tips til ferien på Sørlandet:

– Sjølivet i Agder er jo absolutt å anbefale med ekte sørlandsidyll som gir deg ro og feriefølelse. Alle som har barn bør absolutt besøke Dyreparken i Kristiansand som er en fantastisk flott park, og en overnatting i Abra Havn sammen sjørøverne er også absolutt et høydepunkt. Videre har vi masse flotte turområder, det er rett og slett bare å velge og vrake i vakker natur.

Handlingslammet regjering

Nilsen Husøy har mange viktige saker å ta tak i når ferien er over.

– Nå for tiden er utsettelsen av nye E39 mellom Lindesnes og Lyngdal en av de viktigste sakene jeg holder på med. Denne utsettelsen er svært alvorlig for Lyngdal og Listerregionen, og kan dessverre resultere i dårligere vei med reduserte kjørefelt og mer gjenbruk. Her er vi klokkeklare på at prosjektet må gjennomføres slik det er planlagt og at staten må bevilge mer penger til Nye Veier da det er dagens prisøkning som gjør at prosjektet er utsatt, slår hun fast, og legger til at hun ikke er så imponert over dagens regjering:

– Dagens regjering har ikke levert på noe som helst siden de tiltrådte. Det virker som de er totalt handlingslammet og skyver problemene foran seg.

Mer informasjon