© Privat

– Trafikken nordover fra Trondheim går for sakte

Tommy Skatland er fylkesleder i Trøndelag FrP. Her forteller han litt om hva han har gjort i sommer og hvilke politiske saker han kommer å jobbe med fremover.

Hva har du gjort i sommer?

– I sommer har jeg vært ute på en del fjellturer. Norge har så mye flott natur å oppleve og jeg anbefaler alle å ta en topptur, sier Skatland og fortsetter med å dele sine reisetips fra sitt hjemfylke Trøndelag:

– Trøndelag har så mye å by på, øyene Hitra og Frøya er absolutt verdt et besøk, ellers er «Den gyldne omvei» i Inderøy et eldorado om man vil oppleve lokalprodusert mat og drikke.

Vil oppgradere dagens E6-trase til 4-felt

Skatland er opptatt av samferdselspolitikk. Han mener at trafikken nordover fra Trondheim går for sakte og han vil oppgradere dagens E6.

– Vi må få oppgradert dagens E6-trase til 4-felt med 110 km/t. Nå går store deler av strekningen fra Trondheim og nordover i 70 km/t. Det går for sakte, sier han.

Hva blir det viktigste i ditt politiske virke når ferien er over?

– Da starter vi planleggingen av valgkamp, samtidig som vi må få synliggjort politikken vår enda mer. Det er på tide å få FrP i posisjon i flere kommuner og fylkeskommune, sier Skatland.

Fire kjappe

• Hva slags musikk hører du helst på? Alt fra Tyr og Glittertind til Sputnik.
  • Hva liker du best å spise? Biff er nok favoritten.
  • Hvor reiser du helst? Norges fjellheim
  • Hva ser du helst på TV? Dokumentarer, spesielt true crime.

Hvor er regjeringen?

Hva synes du om regjeringen siden tiltredelsen?

– Hvor er regjeringen? Jeg synes ærlig talt at regjeringen virker totalt handlingslammet. Befolkningen ranes hver dag som en følge av høye priser på varer og tjenester, da spesielt på drivstoff. Håper virkelig på et skifte ved neste korsvei, konstaterer Skatland.

– Laksefiske er en fin avkobling

Fylkeslederen i Trøndelag FrP utnytter sommeren best mulig. Han elsker å dra på laksefisking og sier heller ikke nei til en lat sommerdag med god mat på grillen.

– Når jeg skal slappe helt av så drar jeg på laksefiske. Det er en veldig fin avkobling å få slengt litt på fluestanga og kose seg med likesinnede i elva, sier Skatland og fortsetter:

– Det er også svært lite som slår en god biff på grillen, men flintsteik, koteletter og pølser er helt fantastisk. Gjerne sammen med godt lokalt øl og akevitt fra Inderøy brenneri. Da nyter man virkelig sommeren.

Kort vei fra toppen til grasrota

Hvorfor burde folk bli medlem av FrP?

– Foruten den beste politikken, så har du gode muligheter til å få tatt opp saker du brenner for med både lokale og nasjonale politikere. Veien fra grasrota til toppen er veldig kort og dersom du vil bli aktiv håper jeg at du møter opp på medlemsmøter, er engasjert og gir klar beskjed til lokallaget om hva dine ambisjoner er. Det er veldig synd hvis det sitter medlemmer med gode ideer uten at lokallaget vet om det, avslutter Skatland.