Generalsekretær Finn Egil Holm
Vi er svært takknemlige for disse bidragene til vår valgkamp sier generalsekretær Finn Egil Holm © Elin Eike Worren

Viktige valgkampbidrag til FrP

Den siste tiden har interessen for å bidra til FrPs valgkamp økt betydelig. Partiet har nå totalt fått inn i overkant av 4 millioner kroner i valgkampbidrag. Det er på samme nivå som ved stortingsvalget i 2017.

I forrige uke ble det kjent at Stein Erik Hagens Canica AS hadde gitt FrP 2 millioner kroner i valgkampbidrag. Nå har partiet også mottatt 2 millioner kroner i valgkampbidrag fra Christen Sveaas og Kistefos AS.

– Vi er svært takknemlige for disse bidragene til vår valgkamp. Det er viktig for å synliggjøre FrPs budskap, sier generalsekretær Finn Egil Holm.

– Glade for alle bidrag

Holm forteller at også andre har tatt kontakt i det siste for drøfte hva et eventuelt bidrag kan bety for partiet.

– Vi opplever en stadig større interesse for å bidra til å belyse hva venstresidens politikk om forbud, påbud og skatteiver har å si for hverdagen til folk og næringsliv. Når noen ønsker å vite hva et eventuelt bidrag kan bety for oss tar vi selvsagt slike samtaler om hvordan midler kan benyttes. Vi er selvsagt også svært glade for alle bidrag som gjør at vi kan synliggjøre vår politikk for en enklere hverdag for folk flest i enda større grad. Men, det betyr ikke at det er bindinger eller rapporteringskrav knyttet til bidragene, påpeker han.

LO/Ap-«samrøre»

Venstresiden får som kjent betydelige bidrag fra LO og andre fagforeninger. På www.partifinansiering.no fremkommer det at pr dags dato har eksempelvis Arbeiderpartiet alene mottatt over 23 millioner kroner av pengene til medlemmene til LO, Fagforbundet og Fellesforbundet. I tillegg kommer også bidrag fra andre fagforbund.

– Samtidig ser vi hva slags «samrøre» det er mellom LO og Ap, der det blant annet mer eller mindre bes om politiske gjenytelser som dobling av fagforeningsfradraget for valgkampbidragene, avslutter Finn Egil Holm.