Åshild Bruun-Gundersen smilende med grønne trær i bakgrunnen. Portrett. Foto
© Bjørn Inge Bergestuen

Vil ha internettdekning på riksveiene

Fremskrittspartiet har fått flertall for å tette dekning sølv for mobiltelefon og Internett langs riksveiene i hele landet.

– Der er viktig at trafikanter som blir utsettatt for ulykker eller har behov for hjelp får mulighet til å melde fra om det, sier stortingsrepresentant Åshild Bruun-Gundersen.

Tirsdag vedtok Stortinget å stille krav til at Statens Vegvesen og Nye Veier skal overlevere nye veiprosjekter med full mobil- og nettdekning.

Samtidig fikk FrP flertall for regjeringen må å lage en fullstendig oversikt over alle punktutfall, som må utbedres allerede neste år.

– Dette er først og fremst en fornuftig seier for alle landets bilister, sier Bruun-Gundersen.