Bilde av Siv Jensen

Foto: FrP - Bjørn Inge Bergestuen

FrP har vist at vi kan styre

– De som advarte mot FrP tok feil, sier partileder Siv Jensen.

Jensen viser blant annet til at FrP i regjering har gjennomført historiske innstramminger på innvandringsfeltet.

– Det var lenge en vedtatt sannhet at FrPs innvandringspolitikk måtte legges i skuffen om vi noen gang skulle få makt. Nå har vi gjennomført en historisk innstramming det bare er mulig å finne igjen i våre egne forslag i Stortinget opp gjennom historien, sier hun.

Må stille krav
Partilederen understreker at jobben med å føre en restriktiv innvandringspolitikk skal fortsette.

– Det var et helt klart krav fra oss i regjeringsforhandlingene at innvandringspolitikken fortsatt skulle være restriktiv. På dette området har pressen nok en gang sagt at FrP måtte tape, og flytte seg mot sentrum. Slik har det ikke gått. Norges innvandringspolitikk formes på FrPs premisser sier hun, og legger til:

– Vi skal fortsette å føre en restriktiv innvandringspolitikk. Vi må stille krav til dem som får opphold og vi må ha kontroll på innvandringen for å lykkes. Hvis kontrollen ved grensen er god, går muligheten for vellykket integrering opp.

Har styrt landet stødig
Jensen mener Fremskrittspartiet har motbevist kritikerne som advarte mot FrP i regjering.

– Det har blitt advart mot alt fra en økonomi ute av kontroll til et mer homofiendtlig samfunn, om vi fikk styre landet. Slik har det heller ikke gått. Vi har styrt landet stødig gjennom det mest alvorlige oljeprisfallet på 30 år og håndtert den største asylkrisen siden andre verdenskrig, sier hun, og fortsetter:

– Vi har fått helsekøene ned, fengselskøene er borte og vi har gitt skatteletter. Norge er både kåret til verdens lykkeligste land, og det nest beste landet i Europa for homofile, med FrP i regjering. De som advarte mot FrP tok feil.

En enklere hverdag
Hun påpeker at FrP har vist seg som et styringsdyktig parti.

– Jeg tror en viktig grunn til at vi ble gjenvalgt i høst, er at FrP har vist at vi kan styre, samtidig som vi er folkelige og har beholdt sjela vår. Vi tør der andre tier og vi er partiet som har svar på det som opptar folk i hverdagen og løsninger på fremtidens utfordringer, sier Jensen.

– Som politikere er det vårt ansvar å legge til rette for at folk flest, bedrifter og fellesskapet kan gjøre de valgene som passer dem selv. Derfor skal vi fortsette å redusere skatter og avgifter, slik at folk får beholde mer av sine egne penger. Hverdagen skal bli enklere, ikke vanskeligere og dyrere, avslutter hun.