Siv Jensen. Foto

Foto: FrP

FrP er arbeidernes parti

– Økte skatter gir ikke flere jobber, sier finansminister og partileder Siv Jensen.

– Noe av det viktigste vi kan gjøre for folks hverdag er å sikre nok arbeidsplasser. Det er vanskelig å ha håp og drømmer om fremtiden, hvis man ikke har en jobb å gå til og usikkerhet preger hverdagen, sier partilederen.

Jensen viser til at mange merket på kroppen hva jobben betyr, og ikke minst hva oljen betyr for Norge.

– Vi brukte tiltakspakker for områdene som ble hardest rammet. Vi rustet opp veier og jernbane, pusset opp skoler og sykehjemsplasser. Nå ser det lysere ut. Nesten alle tall og statistikker går i riktig retning, sier hun, og legger til:

– Og vi må ikke glemme at bak disse tallene er det mennesker. For dem er det forskjellen på gode eller dårlige tider. Ledighet eller jobb. Optimisme eller bekymring.

Ap ikke i stand til å styre landet

Jensen mener dem som i mange år advarte mot FrPs styringsdyktighet har tatt kraftig feil.

– Én ting er i alle fall klinkende klart etter vinglingen, uansvarligheten og mangelen på lederskap som Støre har vist den siste tiden: Arbeiderpartiet er ikke i stand til å styre dette landet. Med FrP skyter økonomien fart, bedriftene vokser og folk kommer i jobb.

Partilederen mener grunnen til at pilene peker oppover med FrP i regjering, er fordi vi ikke følger Aps oppskrift om økte skatter og flere avgifter.

– Når bedriftene våre tjener penger, er det bra for norske arbeidsplasser. Når vi kutter skatter og avgifter får bedriftene råd til å investere og ansette flere. Den politikken virker: Fordi vi tar bort maskinskatten kommer nye investeringer og arbeidsplasser, sier hun.

Av skatter blir vi tynget ned

Finansministeren påpeker også at et ikke helt tilfeldig vers tilsynelatende er fjernet fra Internasjonalen når den synges i tog rundt om i landet 1. mai.

– Det er påfallende at tredje vers, som starter med «I mot oss statens lover bøyes,
av skatter blir vi tynget ned» ser ut til å være borte fra venstresidens sangbøker. Når jeg reiser rundt i landet og besøker norske småbedrifter og hører hva de har på hjertet, er ett av svarene at de ønsker seg mindre skatt. Det handler jo om sunn fornuft. Det er FrP-politikk i praksis. Vi har alltid sagt at det skal være enkelt å etablere og drive bedrift i Norge. Økte skatter gir ikke flere jobber! Derfor skal skattene videre ned, ikke opp.

Partiet for arbeidsfolk flest

Jensen understreker at Fremskrittspartiet er arbeidernes parti.

– Med FrP i regjering får folk beholde mer av inntekten sin. Det skapes flere jobber og investeres mer fordi vi setter ned skatter og avgifter for bedriftene. Vi satser på yrkesfagene og jobber for flere lærlingplasser, og vi styrker innsatsen mot arbeidslivskriminalitet slik at folk flest opplever et trygt og godt arbeidsliv, sier hun, og avslutter:

– Fremskrittspartiet er partiet for arbeidsfolk flest.