Bård. Foto.

Foto: FrP

Vil ha billigere ferger

– Det kan ikke være sånn at folk må flytte fra hus og hjem fordi de ikke har råd til komme seg til jobb, sier Bård Hoksrud. Nå vil FrP stille fergekrav til regjeringen.

Den siste tiden har et fergeopprør vokst frem langs norskekysten. Billettprisene har nemlig blitt så høye at folk må flytte fordi de ikke har råd til å betale for å bruke fergene. Derfor vil FrP nå stille krav om reduserte billettpriser.

– Det kan ikke være sånn at folk må flytte fra hus og hjem fordi de ikke har råd til å komme seg til jobb. Derfor vil FrP gjennomgå autopassordningen og se på muligheten for flere eller økte rabatter. Vi må sørge for å få billettprisene ned både for pendlernes og næringslivets skyld, sier FrPs samferdselspolitiske talsmann, Bård Hoksrud.

Han forteller at FrP vil stille krav overfor regjeringen slik at prisene for bilistene skal gå ned.

– Det er fylkeskommunene som regulerer takstsonene, men når vi ser at enkelte fylker bruker pengene feil og sender skyhøye regninger til bilister som er avhengige av ferger for blant annet å komme seg til og fra jobb, så må vi ta ansvar, sier Hoksrud, og avslutter:

– Derfor kommer vi til å forlange at vi får mer penger inn i dette systemet, som skal gå direkte til reduserte billettpriser for næringsliv og pendlere.