Foto av Silje Hjemdal sammen med hunden sin.

Foto: Privat

– Takk for at dere tar vare på dyrene

27. mai er dyrepleiernes dag. Stortingsrepresentant Silje Hjemdal benytter anledningen til å gratulere og takke dem som pleier og gir omsorg til dyrene våre.

– I dag er det 17 år siden tittelen «dyrepleier» ble en lovfestet beskyttet tittel, og derfor markerer vi dyrepleiernes dag i dag. Dyrepleiere utfører en rekke oppgaver, og er derfor en viktig ressurs på dyreklinikken, sier stortingsrepresentant Silje Hjemdal.

– Viktig jobb

Hun vil benytte anledningen til å gratulere alle dyrepleiere med dagen.

– Jeg vil gratulere alle dyrepleiere med dagen i dag. Samtidig vil jeg takke dem med den viktige jobben de gjør med å pleie og ta vare på dyrene våre. De har en veldig viktig jobb, sier hun.

Opptatt av dyrevelferd

Hjemdal forteller at Fremskrittspartiet er svært opptatt av dyrevelferd og dyrenes trygghet.

– Da vi satt i regjering fikk vi innført dyrepoliti. I tillegg jobber vi for strenge straffer for dyremishandling, og å sørge for at dyremishandlere mister retten til å ha dyr. Dyrehelse er en viktig del av god dyrevelferd, og der bidrar dyrepleierne i stor grad. Derfor setter jeg stor pris på dyrepleierne og den jobben de gjør, avslutter hun.