Ove Lemicka, Ellinor Rein og Silje Hjemdal. Foto.

Foto: FrP

FrPs bompengekutt trer i kraft

– En gledens dag for alle de tusenvis av reisende som nå har én bominnkreving mindre å betale, sier Silje Hjemdal.

Natt til 1. juni stoppet innkrevingen av bompenger på fergekaien Årsnes. Dette er en følge av Fremskrittspartiets gjennomslag for bompengekutt i revidert nasjonalbudsjett.

Feiret med boller og brus

Stortingsrepresentant fra Vestland, Silje Hjemdal, og Kvinnherad FrP feiret dagen med boller, brus og kaffe til reisende på fergekaien som det nå ikke lenger innkreves bompenger fra.

– Dette er en gledens dag for alle de tusenvis av reisende som nå har én bompengeinnkreving mindre å betale. Vi ville gi litt til de første reisende som ikke lenger trenger å betale bompenger på denne strekningen. Jeg tror folk er fornøyde med bortfall av bompengene på fergen, sier Hjemdal.

Bilde

Jubel: Stortingsrepresentant Silje Hjemdal, gruppeleder i Kvinnherad FrP, Ove Melicka, og lokallagsleder Ellinor rein jubler over at bompengeinnkrevingen på fergekaien Årsnes nå er historie.

– Kampen mot bompenger fortsetter

Årsnes var én av fem bompengeinnkrevinger som nå fjernes. I september i fjor fjernet Jon Georg Dale og Sylvi Listhaug en bomstasjon på Halsnøy. På under ett år fjernes to bompengeinnkrevinger, til full jubel i Kvinnherad kommune.

– Kampen mot bompenger fortsetter. Fremskrittspartiet er det eneste partiet på Stortinget som ikke vil ha bompenger. Bilistene betaler allerede nok fra før av. Det er steder i Norge der man er helt avhengig av bilen, og det skal man ikke straffes for. Derfor er jeg veldig glad for at vi fikk gjennomslag for å fjerne denne bompengeinnkrevingen, sier Hjemdal.

En forskjell med FrP bak rattet

Vestland FrP gleder seg også over at bompengene ved Jondalstunellen nå snart skal fjernes.

– Det utgjør en forskjell når FrP sitter bak rattet i forhandlinger. Vi vil også rette en stor takk til lokallag som kom med viktige innspill til RNB og til forhandlingene, avslutter Hjemdal.