Himanshu Gulati smilende i stortingssalen. Foto.
© FrP

Bekymret for nedstengingen av idretten

Nye tall fra Norges Idrettsforbund (NIF) viser at idretten har mistet 185 000 medlemskap i 2020. FrPs idrettspolitiske talsmann er sterkt bekymret for frafallet, og utfordrer nå regjeringen på både tiltak og en gjenåpningsplan.

– Breddeidretten for voksne har vært stengt i 15 måneder. FrP er sterkt bekymret for konsekvensene frafallet innenfor idretten har for folkehelsen, psykisk helse, ensomhet og rekrutteringen til toppidretten, sier FrPs idrettspolitiske talsmann, Himanshu Gulati.

Gulati har utfordret på regjeringen og kulturminister Abid Raja på hvilke tiltak de vil iverksette for å forhindre økt frafall og hente tilbake de som har forlatt idretten i pandemien. FrP skal neste uke også ha møte med Norges Idrettsforbund (NIF) om temaet.

– Vi må bekjempe frafallet. Samtidig må regjeringen også komme med en plan for gjenåpningen av breddeidretten for voksne, sier Gulati.

Les spørsmålet fra Gulati til regjeringen her: