© Fremskrittspartiet

Kirsti Bergstøs politikk er en fattigdomsfelle for Norge

SVs nyvalgte leder Kirsti Bergstø vil gjøre det mindre lønnsomt å jobbe gjennom å svekke arbeidslinja, gjøre det mindre attraktivt å skape arbeidsplasser gjennom å skattelegge bedriftene hardere, og bruke mer penger på å subsidiere ulønnsomme arbeidsplasser.

- Med Bergstø sin linje vil vi alle bli fattigere. Det virker som den nyvalgte radikale lederen i SV ikke har forstått noe av hva som har skapt velferdssamfunnet vi alle nyter godt av. Hun gikk til angrep på både de som skaper arbeidsplasser og verdier og hun gikk til angrep på arbeidslinjen som vi er helt avhengig av for at samfunnet skal gå rundt, sier Sylvi Listhaug.

SVs nye partileder prøver å skremme med at det ville bli større forskjeller med FrP ved roret.

- Sannheten er at vi ikke har sett mer fattigdom og økende forskjeller på mange tiår som vi ser nå med SV, Sp pg Ap ved roret. SV er medansvarlig for at køene til fattighusene øker og flere sliter. De har stemt for alle budsjett så langt som har gjort staten rikere og folk og bedrifter fattigere.

SV sin løsning er å øke ytelser og gjøre flere avhengig av offentlig støtte.

- FRPs løsning er å redusere skatter, matmoms, drivstoffavgifter og innføre makspris på strøm. Vi vil at flere skal greie seg selv ikke at flere skal bli avhengig av staten.

Listhaug er også bekymret over signalene om at SV ønsker å satse stort på næringer som ikke er lønnsomme, og går til angrep på næringer som er lønnsomme.

- Når vi i tillegg tar med at SV vil legge ned Norges viktigste næring, olje og gassnæringen som har gitt oss den velstanden vi i dag nyter godt av, og heller satse på næringer som krever store offentlige subsidier, så vil raskt SV gå tom for penger. Arbeidsuføre, syke og pensjonister går dystre tider i møte dersom SV får gjennomslag for sin linje på sikt, avslutter Listhaug.

Mer informasjon