Foto av Erlend Wiborg
© Privat

– Dagens innvandringspolitikk fungerer ikke

Stortingsrepresentant Erlend Wiborg fra Moss gleder seg til å nyte sommeren sammen med familien og deler sitt hemmelige grilltips. Han er også tydelig på at dagens innvandringspolitikk ikke fungerer.

– Vi har pusset opp hjemme i år, så vi skal ha en litt rimelig sommerferie. Derfor kommer vi til å være mest hjemme i Moss, men også leke litt turist i Oslo. Så skal vi også være litt på hytten vår i Valdres, sier Wiborg og fortsetter:

– Hvis du skal til Østfold så er det få steder som er finere enn Hvaler på sommeren. Bade, kjøre båt, spise ferske hvalerreker og nyte sommerstemningen.

Vil gjenåpne Moss Lufthavn Rygge.

Hvilken politisk sak er viktig i ditt fylke eller din kommune og hva mener FrP?

–For Østfold sin del er en gjenåpning av Moss lufthavn noe av det viktigste. Dessverre gjør regjeringen alt den kan for å «stikke kjepper i hjulene» for en gjenåpning, men FrP og jeg gir meg ikke. Etter sommeren blir det også viktig å sørge for en endring av innvandrings- og integreringspolitikken. Dagens innvandringspolitikk fungerer åpenbart ikke. Hverken for norske skattebetalere, men heller ikke for de som virkelig trenger hjelp. I stor grad er det velferdsmigranter som kommer og Norge kan ikke være verdens sosialkontor. Derfor må man hjelpe flyktninger i sine nærområder, konstaterer Wiborg.

Det er jo sommer. Har du noen grilltips?

–Det meste kan grilles, men de senere årene har jeg virkelig fått «dilla» på å grille pizza, sier Wiborg.

Hva gjør du når du skal slappe litt ekstra av i ferien?

–Få mer tid til å leke med barna mine som nå er 1,5 og 3 år gamle! Pluss at jeg gleder meg til å få mer tid sammen med min kone, sier han.

Regjeringen løser ikke utfordringene i samfunnet

Stortingsrepresentanten fra Østfold er skuffet over den nye regjeringen.

– Jeg hadde ikke spesielt høye forventninger til denne regjeringen, men de har allikevel klart å overaske meg over hvor passive og byråkratiske de har blitt. De evner ikke å løse utfordringene i samfunnet noe spesielt strøm og drivstoffprisene er et godt eksempel på, sier Wiborg.

–Ta sjansen!

Wiborg oppfordrer alle som ønsker et friere samfunn til å melde seg inn i FrP.

–Det å få være med på laget til et parti i vekst og som på en uredd måte tar tak i utfordringene folk flest har i hverdagen er veldig givende. Det å bidra til et friere samfunn der folk flest får bestemme mer over sitt eget liv er veldig artig og viktig.Ta sjansen og påta deg verv og posisjoner. Ikke vær redd for å si din mening. Partiet har behov for flere aktive medlemmer også. Om du føler du ikke kan nok så lærer man masse underveis, avslutter Wiborg.

Funfacts om Erlend:

• Hvilken bok leser du akkurat nå? Ingen! Leser alt for mye sakspapirer, aviser, mailer og dokumenter.
  • Hva slags musikk hører du helst på? Hører på stort sett det meste, men er veldig glad i 90-tallsmusikk faktisk. Men jeg hører på alt fra DJ Bobo, DJ Jurgen, Lee Greenwood, Queen til klassisk
  • Hva liker du best å spise? Er veldig glad i det meste av mat, men er spesielt glad i italiensk og japansk mat
  • Hvor reiser du helst? Thailand og USA. Det er to fantastiske reisemål
  • Hva ser du helst på TV? Liverpool-kamper og dokumentarer fra WW2 og også den kalde krigen