Foto. Silje Hjemdal
© Markus Endresen

Gratulerer til alle sjøfolk!

Stortingsrepresentant Silje Hjemdal gratulerer alle sjøfolkene med dagen.

25.juni markeres den internasjonale «Day of the Seafarer» for å hedre sjøfolkene.

– Jeg ønsker å gratulerer alle sjøfolkene med dagen. De gjør en fantastisk jobb og står på hver eneste dag, sier FrPs stortingsrepresentant Silje Hjemdal.

Vil styrke nettolønnsordningen

Fremskrittspartiet har lenge vært et parti som prioriterer sjøfolket.

– Fremskrittspartiet vil sikre at Norge forblir en sjøfartsnasjon også i fremtiden. Jeg er derfor svært glad for at vi fikk presset regjeringen med på at nettolønnstaket ble fjernet ut året. Det var et viktig gjennomslag ikke bare for oss, men alle sjøfolkene i landet vårt, sier Hjemdal og fortsetter:

– FrP er den fremste garantisten for nettolønnsordningen. Vi har lovfestet ordningen, og FrP har vært en pådriver for å gjøre den forutsigbar og utvide den til flere segmenter. Vi vil styke ordningen.

Takker Redningsselskapet

Rediningsselskapet (RS) gjør en viktig jobb langs kysten. Hjemdal er svært takknemlig for jobben de gjør.

– Redningsselskapet fortjener virkelig en stor takk og all skryt de kan få. De gjør en helt utrolig jobb langs kysten og bidrar til at folk ute på sjøen er trygge. Redningsselskapet er et kroneksempel på hvor godt frivilligheten fungerer, avslutter Hjemdal.