© Bibben

Helsetjenester preget av kvalitet og valgfrihet

Fremskrittspartiet vil at norske helse- og omsorgstjenester skal ha høy kvalitet preget av omsorg. Det betyr at du skal oppleve å bli møtt med åpne, varme og kompetente hender. Du skal også ha tilgang på all teknologi, behandling og medisin du trenger, betalt av staten.

– Da må vi ha helsetjenester i verdensklasse, og vi må ha helsepersonell med riktig kompetanse, slik at de har tid til både omsorg og behandling. Derfor jobber FrP for økt kapasitet og kvalitet innenfor helse- og omsorgstjenestene. Du skal få den hjelpen du trenger uten å måtte stå i kø, sier ordførerkandidat Arthur Tørfoss i Nordreisa FrP.

Partiet jobber også for en varm, trygg og verdig eldreomsorg, der de eldre kan bestemme over sin egen hverdag.

– Det er kvaliteten på tjenesten som er avgjørende, ikke om tilbyderen er offentlig, ideell eller privat. Et sykehjem skal ikke være en oppbevaringsplass, men et hjem. Derfor må vi sikre valgfrihet innenfor helsesektoren, sier Tørfoss.

Pasienten i sentrum

FrP-politikeren mener at eldre skal selv kunne velge hvilket sykehjem de vil bo på, eller hvem som skal komme hjem til dem og hjelpe dem i hverdagen.

– Vi vil jobbe for brukerens helsevesen, der brukeren selv er i sentrum. Nordreisa kommune må ha nok sykehjemsplasser til alle som trenger det, med høy kvalitet og ha et stort fokus på trivsel. Sykehjemmet bør ha eget kjøkken der maten lages etter de eldres ønsker, og de skal i tillegg få tilstrekkelig med aktivitet i hverdagen. Matlukt vekker både sult og appetitt, og gjør kroppen klar for å spise. Aktivitet er viktig for å sikre matlyst og bedre søvn, sier Tørfoss.

Fremskrittspartiet går til valg for mer frihet og en helsetjeneste som setter pasienten i sentrum.

– Det skal være tid til omsorg, ikke kun behandling. Vi vil at våre eldre selv skal få bestemme hvilken hjelp de mottar. Det viktigste er at hjelpen er god, preget av omsorg og kvalitet - ikke hvem som tilbyr den. Du skal få den omsorgen, behandlingen, teknologien og medisinen du trenger, betalt av staten, avslutter Arthur Tørfoss.

Mer informasjon