Mathias Engeli Johansen, Marit Ophus, Inger Bjønness og Lars Svendstad er valgt inn i kommunestyret i Ringsaker

Kommunestyret i Ringsaker er konstituert, med 4 representanter fra FrP

Onsdag den 25.10 ble det nye kommunestyret i Ringsaker konstituert. FrP øker fra to til fire representanter. Disse er Marit Ophus, Inger Bjønness, Lars Svendstad og Mathias Engeli Johansen.

Et godt valgresultat ga god uttelling i form av posisjoner

I knallhard konkurranse med 12 andre lister gikk Ringsaker FrP fra 4,2 % oppslutning i 2019 til 9,4 % i 2023. I tillegg til å få inn fire faste representanter i kommunestyret, er vi svært fornøyd med at vi i samarbeid med opposisjonen sikret oss to seter i formannskapet. Marit Ophus og Lars Svendstad får disse plassene. I tillegg har FrP sikret seg plass i utvalget for omsorg, der Ingen Bjønness blir representant, mens Mathias Engeli Johansen får plass i oppvekstkomiteen.

Ivar Haave blir fast medlem i den viktige kontrollkomiteen, mens FrP videre er representert med enten faste representanter eller varamedlemmer i en rekke andre komitéer og styrer. Vi viser til kommunens protokoll fra det konstituerende møtet for flere detaljer.

En fornøyd gjeng på valgkvelden

FrP vil være et konstruktivt opposisjonsparti

For FrP blir det nå viktig å være et konstruktivt opposisjonsparti, som kjemper for å få gjennomslag for sakene vi gikk til valg på. Slik vi vurderer det, vil det være mulig å danne et flertall i flere viktige FrP-saker, da partiene i posisjon tilsynelatende ikke har noe særlig politisk enighet.

Vi kommer til å minne Høyre på deres egen politikk som de har felles med FrP, og vil ikke gå stille i dørene dersom de stemmer i mot god borgerlig politikk Hva skjer nå med eiendomsskatten, formueskatten, mulighet for privat tjeneste og effektivisering av kommunen? FrP vil kjempe for å gjøre noe med disse sakene.

Mathias Engeli Johansen debuterte i kommunestyret i dag, og var frisk fra talerstolen fra første stund.