Skolestruktur i Innlandet

Innlandet FrP vil gi alle elever i Innlandet frihet til å velge hvilken skole de skal gå på. I en ny skolestruktur i fylket, må fritt skolevalg være en grunnleggende forutsetning.

Fritt skolevalg har vært en suksess der det er prøvd ut, og Innlandet FrP vil at også våre elever skal få bestemme mer over sin egen skolehverdag. Hver enkelt elev vet selv best hvilken skole som passer for dem, basert på egne behov og ønsker – ikke hvor de bor eller hvilket postnummer foreldrene har.

Lokal medvirkning og innsikt
Fremskrittspartiet i Innlandet har stor tro på betydningen av lokal medvirkning og innsikt. Derfor støtter vi en grundig høringsrunde hvor meninger og innspill fra alle regioner blir vektlagt. Alle berørte parter må involveres for å sikre et godt fundament for slutningene som skal tas.

Fylkeskommunedirektøren har lagt fram en grundig, faglig vurdering av hvilke alternativer som anbefales for en framtidsrettet og god skolestruktur i Innlandet. Vi støtter at administrasjonens faglige vurderinger legges ut på høring. Før vi tar stilling hva som skal være framtidas skolestruktur i Innlandet, skal alle høringsinnspill vurderes nøye.

Innlandet FrP vil gå for en skolestruktur som gir større valgfrihet og tilrettelegger for best mulig utdanningsløp for hver enkelt elev. Vi ser frem til en konstruktiv dialog med elever, foresatte og andre interessenter gjennom høringsprosessen.

Mer informasjon