Gang og sykkelveien langs Nordåsvegen til venstre, ved Strandvegen i Brumunddal til høyre

Slik vil vi i FrP bygge gang og sykkelveier i Ringsaker

Når gang og sykkelveier skal bygges ut i Ringsaker, vil vi i FrP prioritere at de skal bygges langs de mest trafikkerte og trafikkfarlige skoleveiene. Vi må også sørge for at man får bygget mest mulig vei per krone. Vi har ikke behov for flere meter brede gang og sykkelveier!

Disse gang og sykkelveiene har vi jobbet for


FrP var pådrivere for gang og sykkelvei ved Asko og over Skansenbrua, likeens den etter Byflatvegen. Den siste var det spesielt vi og Senterpartiet som var pådrivere for. Den ved Asko er ferdig, den langs Byflatvegen jobbes det med nå. Vi har også jobbet for gang og sykkelvei fra Fossenfeltet i Moelv og frem til Brandbutajet og videre frem med kobling til Helsevegen på Kvernstuebrua.

Kommunestyrerepresentant Lars Svendstad har jobbet for flere gang og sykkelveier i Ringsaker

Det er ikke nødvendig å bygge veier som er bredere enn i Danmark


Ringsaker FrP har flere ganger kritisert disse veldig brede gang og sykkelveier som f.eks den i Buttekvernområdet og i Strandvegen og nede ved Shell. Det er helt unødvendig med den bredden. Problemet er at disse sykkelbreddene er helt unødvendig for de få som bruker den. De fleste sykkellistene med sykkeltricot bruker veien uansett, og desto trangere sykkeldressen er desto færre er det som bruker sykkelveiene. I Danmark med flere tusen brukere daglig så bruker de stort sett 2,5 meters bredde sykkelveier, hvorfor må vi bygge bredere i Norge?

I tillegg bør de også nevne at de bredeste sykkelveiene også legger stort beslag på areal. I en del tilfeller ser vi at man smaler inn kryss for motorkjøretøy til fordel for overdimensjonerte ferdselsårene for mye trafikanter. Dette skaper utfordringer spesielt for tyngre kjøretøy. Vi ser også eksempler på at gang og sykkelveier bygges på bekostning av landbruksarealer.

De fleste sykkellistene med sykkeltricot bruker veien uansett, og desto trangere sykkeldressen er desto færre er det som bruker sykkelveiene.

Lars Svendstad

Gang og sykkelveien over Bergshøgda er mer en bred nok, kommunen bør derfor bygge etter denne standarden.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Som de aller fleste nettsteder bruker vi informasjonskapsler (cookies) for at du skal få en optimal brukeropplevelse. Vi kommer ikke til å lagre eller behandle opplysninger med mindre du gir samtykke til dette. Unntaket er nødvendige informasjons-kapsler som sørger for grunnleggende funksjoner på nettsiden.

Mer informasjon

Vær oppmerksom på at blokkering av enkelte informasjons-kapsler kan påvirke hvilket innhold du ser på siden. Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i vår personvernerklæring

Under kan du se hvilke informasjonskapsler (cookies) vi bruker og hvordan du administrerer dem:

Nødvendige cookies

Sikrer grunnleggende funksjoner, nettstedet vil ikke kunne fungere optimalt uten slike informasjonskapsler. Disse er derfor vurdert som nødvendige og lagres automatisk uten foregående samtykke.

Disse informasjonskapslene gir oss innsikt og forståelse av hvordan nettsiden vår brukes av besøkende. Vi bruker analyseverktøyet Google Analytics som blant annet kan fortelle oss hvor lenge en bruker oppholder seg på siden eller hvilken side man kommer fra. Informasjonen vi henter er anonymisert.

Ved å huke av for denne tillater du bruk av tredjeparts-informasjonskapsler, som gjør at vi kan tilpasse innhold basert på det som engasjerer deg mest. Disse hjelper oss å vise skredder-sydd innhold som er relevant og engasjerende for deg, for eks-empel i form av annonser eller reklamebanner.

Tredjepartsinformasjonskapsler settes av et annet nettsted enn det du besøker, for eksempel Facebook.