© Bibben

Vil ha frihet inn i valgkampen

- Valget 2023 er et viktig verdivalg for innbyggerne i Nordreisa kommune. Valget står mellom mer byråkrati og makt til politikerne, eller mer frihet for enkeltmennesket, slår FrPs ordførerkandidat i Nordreisa kommune, Arthur Tørfoss fast.

- Fremskrittspartiet står for mer frihet for enkeltmennesket. Vi vil skape JA-kommuner som lytter til enkeltpersoners, familiers, bedrifter og foreningers behov. Vi tror disse vet hva som er best for seg. Det som passer for noen, trenger ikke passe for naboene. Vi er alle unike, og skal ha rett til å velge de løsningene som passer for hver enkelt av oss. Derfor går vi i Fremskrittspartiet til valg for mer frihet for innbyggere, mindre makt til det offentlige, sier Arthur Tørfoss.

Han slår videre fast at FrPs kandidater er ekte, fremoverlente og handlekraftige, og at disse vil være ombudsmenn og -kvinner for innbyggerne.

Frihet for enkeltmennesket

- Jeg er stolt av de kandidatene som står på vår liste her i kommunen. Ingen sak er for liten, ingen sak er for stor. I FrP er veien kort fra velgerne, via oss lokale FrP-ere, og til rikspolitikerne. Med Fremskrittspartiet skal du få mer makt i eget liv, og valgfrihet i alle deler av livet. Du skal selv få avgjøre hvem som leverer tjenestene du trenger, uavhengig av om det er barnehage, skole, helsetjenester eller omsorgstjenester. I alle livets faser er det du som skal være sjef i eget liv, ikke politikerne, sier FrPs ordførerkandidat.

Dersom FrP får bestemme i Nordreisa kommune, vil du i følge Tørfoss oppleve:

Valgfrihet i kommunale tjenester, hvilket betyr at foreldrene skal selv få velge hvor barnet går i barnehage eller hvor deres foreldre mottar omsorgstjenester. Det er kvaliteten på tjenesten og at brukeren er fornøyd som har noe å si, ikke hvem som tilbyr tjenesten.

Frihet til å bestemme over egen eiendom, hvilket betyr at hvis man ønsker å bygge garasje eller terrasse skal man få lov til det, så lenge det ikke går sterkt utover noen andre.

Oftere JA når du spør om noe, hvilket betyr at politikerne skal alltid si JA til innbyggerne, så lenge det ikke er gode grunner til å si nei. innbyggerne skal ha frihet til å skape, leve og bo slik de ønsker i FrP-kommunen Nordreisa.