Sylvi Listhaug. Foto.
© Bjørn Inge Bergestuen

– Meningsløs bruk av skattebetalernes penger

Partileder Sylvi Listhaug reagerer kraftig på at regjeringen panleger å bruke sju millioner kroner på Taliban-besøket.

– Dette er en meningsløs bruk av skattebetalernes penger å invitere den ekstreme terroristorganisasjonen Taliban på luksustur til Norge. Det er et grelt eksempel på hvordan våre skattepenger sløses bort av regjeringen. Selv om 7 millioner kroner er lite penger for Utenriksdepartementet som forvalter ufattelige 40 000 000 000 (milliarder) bistandskroner er det likevel respektløst overfor skattebetalerne, sier Listhaug.

– Her er det imidlertid ikke pengene som er hovedproblemet men at Vedum og Støre har invitert representanter for Taliban som har utallige liv på samvittigheten, også norske, til Norge, sier Listhaug.

– Som en afghansk kvinneaktivist sier det. For verden ser det ut som Norge nå er de første som legitimerer terror ved å være vertskap for dette møtet, og det under et falskt dekke av å snakke om den humanitære situasjonen. Det er både flaut, pinlig og naivt!

Mer informasjon