Foto av Celina Hristov
© Fremskrittspartiet

Vil ha en slutt på offentlig sløsing

Celina Hristov er 21 år gammel fra Porsgrunn og deltar i år for første gang på høstkonferansen.

Hva synes du om konferansen så langt?

­ – Jeg synes konferansen har vært veldig spennende. Spesielt for oss som er unge og nye er det viktig å tilegne seg den kunnskapen som andre har fått tidligere. Vi har jo også veldig mange unge på høstkonferansen i år og det synes jeg er veldig positivt. Det er viktig at vi unge som skal stå på liste får en god innføring i strategi og valgkamp, sier Hristov.

Hva var den viktigste grunnen til at du meldte deg inn i Fremskrittspartiet?

– Fordi jeg vil gjøre en forskjell for noe som har interessert meg lenge. Jeg har to bachelorgrader i kulturledelse og historie og tar nå mastegrad i samfunnsanalyse. I tillegg har jeg jobbet en del i kunst- og kulturbransjen og vært utøvende musiker med blant annet en fjerdeplass i Norske Talenter. Når jeg har jobbet med profesjonelle aktører innen scenebransjen har jeg sett ting som må tas tak i. Det er en offentlig sløsing uten like på enkelte områder, forteller Hristov og fortsetter:

– Hjemme i Porsgrunn og Skien er det veldig viktig å styrke tilbudene til barn og unge. I dag er det for eksempel ingen fritidsklubber som er åpne i helger. MacDonalds kan ikke være det eneste stedet ungdommer kan dra på kvelden i helgene. I tillegg er det veldig viktig å sikre tryggheten til innbyggerne våre. Det har vært veldig mye gjengkriminalitet i Skien med blant annet knivstikkinger. Det er mye å ta tak i og FrP må komme i posisjon.

Skattesjokk for bedriftene

Hva synes du om regjeringens innsats så langt?

– Den har ikke vært god og det tror jeg de fleste FrPere vil være enig i. Det er mye som må endres. Støre og Vedum håndterer skattepengene våre på en elendig måte. Bedriftene opplever også et skattesjokk med denne regjeringen i tillegg til at drivstoffpriser og strømpriser skyter i været. Strømkostnadene er kun en ekstrainntekt til staten og blir derfor også en skjult ekstraskatt, sier Hristov og fortsetter:

– Det morsomste av alt er at de bruker jo mer penger i år selv om de prøver å fortelle oss at det er et stramt budsjett. Det er jo veldig ironisk og jeg tror ikke Vedum-kalkulatoren fungerer helt som den skal.

Hristov forteller at hun er innstilt på andreplass på fylkestingslisten i Telemark.

– Jeg er ydmyk og glad for innstillingen. Dette blir spennende. Vi fikk også en meningsmåling der vi er det største partiet i Telemark, så det gir mulighet for at flere ungdomskandidater fra FpU kan komme inn i fylkestinget, avslutter Hristov.