Familiegjenforening

FrP vil stramme inn

Innstramminger for familiegjenforening er viktig for å sikre en kontrollert innvandring.

Fremskrittspartiet vil

• Begrense familieinnvandringsordningen
  • At dem som kommer gjennom familieinnvandring, ikke gis rett til ny eller videre familieinnvandring
  • Innføre språk- og kunnskapstester som voksne familieinnvandrere må bestå i hjemlandet før de kan få opphold i Norge

Det norske velferdssamfunnet er helt avhengig av en streng og ansvarlig innvandringspolitikk. Det gjelder også for familiegjenforening.

Ved utgangen av 2017 vil Norge ha tatt imot 100 000 familieinnvandrere siden 2011, og veksten akselererer. Nå er det på tide å tråkke hardt på bremsen. Innstramminger på familiegjenforening er viktig for å sikre en kontrollert innvandring.

Det er en selvfølge at man klarer å brødfø familien man henter til Norge. Den som ønsker familiegjenforening må sørge for å være tilstrekkelig integrert, kunne norsk språk og ha råd til å forsørge familien.