Eldre par på tur i skog og mark. Høstfarger. Foto.
© Colourbox

Kun FrP vil stanse avkortningen for pensjonistene

Blodig urettferdig at gifte og samboende pensjonister blir avkortet, mener FrP.

– Vi har kjempet en lang og hard kamp for at gifte og samboende pensjonister ikke skal få sin pensjon avkortet. Nå senest med vårt lovforslag. Men dessverre blir FrP atter engang stående alene når vi vil sikre pensjonistene en rettferdig utbetaling, sier Erlend Wiborg, leder av Arbeids- og sosialkomiteen på Stortinget.

© Bibben

– Urettferdig

Opprinnelig fikk gifte og samboende pensjonister redusert sin grunnpensjon med 25%. Takket være FrP har vi i flere omganger fått avkortningen redusert til 10%. Det er de siste 10% FrP nå har fremmet forslag om å fjerne, men de øvrige partiene stemmer dessverre imot.

– Det er grunnleggende urettferdig at staten skal straffe pensjonister som bor sammen økonomisk. Det henger ikke på greip. Dessverre er ingen av de andre partiene på Stortinget enige med oss, sier Wiborg.

Til tross for at FrPs forslag om å fjerne avkortningen ble nedstemt, gir man ikke opp kampen.

- Jeg og FrP vil fortsette kampen for pensjonistene og vi gir oss ikke før alle pensjonister har en anstendig økonomi som gjør at de kan nye livets høstdager til det fulle, avslutter Wiborg.