Terje Søviknes

2. nestleder
Terje Søviknes smilende foran tre i høstfarger. Foto
Følg meg på Facebook og Instagram

Terje Søviknes er Fremskrittspartiets 2. nestleder.

Mine hjertesaker:

• Bedre eldreomsorg
  • Stille krav i integreringen
  • Lavere skatter og avgifter
  • Enklere hverdag for folk og bedrifter

Terje Søviknes er FrPs 2. nestleder og tidligere statsråd. Han har vært eldre- og folkehelseminister og olje- og energiminister.

Søviknes har i tillegg vært ordfører i Os kommune fra 1999 til 2016 og fra 2018 til 2019.

© Pia Sønstrød

FrPs utstillingsvindu

Under Søviknes' ledelse ble Os kommune omtalt som Fremskrittspartiets utstillingsvindu. Terje Søviknes var en populær ordfører, som blant annet sikret full barnehagedekning og full sykehjemsdekning i kommunen i sin første periode som ordfører. Ved hjelp av omstilling og effektivisering, ble kommuneøkonomien i Os snudd fra underskudd til overskudd med Fremskrittspartiet ved roret.

Politisk CV

2019 - d.d. 2. nestleder Fremskrittspartiets 2. nestleder