Ukrainsk flagg som flagrer i vinden. Foto.

Fjern avgifter og toll på varer fra Ukraina

Resolusjon vedtatt på FrPs landsmøte 2022.

Nå raser krigen på vårt eget kontinent. Ukraina er offer for en invasjon fra et stadig mer autoritært og skremmende Russland. Fremskrittspartiet, som et parti som vektlegger frihet fra tvang, er en av de tydeligste røstene for å hjelpe det ukrainske folk i denne tøffe tiden.

Regjeringen i Storbritannia har valgt å fjerne alle former for avgifter på varer fra Ukraina. FrP mener at Norge nå må følge etter britene, i en lignende solidaritetserklæring.

Om et slikt grep kan hjelpe bare noen ukrainere med å få en litt bedre hverdag, er det et grep som er verdt å ta. FrP er levende opptatt av at folk skal få beholde mer av egen inntekt, og at land skal handle mest mulig fritt sammen. Vi er også opptatt av å støtte Ukraina i landets frihetskamp mot den russiske invasjonsmakten.

Landsmøtet ber stortingsgruppen fremme forslag om å fjerne avgifter og toll på varer importert fra Ukraina