Fargerike egg og blomster på et bord laget av treverk. Foto.
© Colourbox

Skatt og avgift

God påske!

Silje Hjemdal ønsker alle en riktig god påske uten sjokolade- og sukkeravgift.

Fremskrittspartiet har fått gjennomslag for å fjerne sjokolade- og sukkeravgiften, og fra nyttår var denne avgiften historie. Det gleder stortingsrepresentant Silje Hjemdal seg litt ekstra over i påsken.

– FrP har sørget for at det blir billigere for folk flest å fylle påskeegget. Det er gledelig både for folks privatøkonomi, og for dagligvarebransjen og norske arbeidsplasser, sier hun.

Må være attraktivt å handle i Norge

Hjemdal påpeker at dagligvarebransjen har måttet ansette flere som følge av stengte grenser og dermed bortfall av grensehandel.

– Det viser at Fremskrittspartiet er inne på noe når vi vil redusere de høye særavgiftene vi har i Norge. Nå er grensene stengt, men en gang skal de åpne. Da må vi sørge for at det er like attraktivt å handle i Norge som i nabolandet vårt, sier hun.

Årets påskeegg billigere enn i fjor

Hjemdal understreker at Fremskrittspartiet allerede har fått betydelige gjennomslag for lavere avgifter.

– Dette er heldigvis FrP godt i gang med. Vi har fått redusert avgiftene på brus og alkoholholdige drikkevarer, i tillegg til å fjerne sukkeravgiften helt. Årets påskeegg er billigere enn i fjor, sier Hjemdal, og avslutter:

– God påske!