Lokalpolitisk program 2023-2027

Valgprogram 2023-2027

Lokalpolitisk program 2023-2027

Kjære innbyggere i Bodø kommune.

Vi står i dag overfor en rekke utfordringer som påvirker oss alle som privatpersoner, familier, arbeidsplasser og bedrifter. Pandemien har påvirket oss på mange måter, både økonomisk og sosialt. I tillegg har vi opplevd økte kostnader på varer og tjenester, og en økning i strømprisene som har rammet oss alle etter at Russland gikk til angrep på Ukraina.

Som en "JA" kommune, er det vår prioritet å legge til rette for deg og din familie i alle livets faser. Vi ønsker å skape en trygg og positiv fremtid for alle innbyggere i Bodø kommune. Derfor har vi satt oss noen mål for å sikre dette. For Bodø FrP er det ikke viktig hvem som leverer tjenestene til de som trenger dem, men heller at de som mottar tjenestene er i fokus. Det aller viktigste er at tjenestene som trengs og ønskes er tilgjengelige, enten de er levert av offentlige, private eller ideelle organisasjoner. Alle gode krefter må til!

Fremskrittspartiet vil arbeide for å redusere eiendomsskatten i Bodø kommune de nærmeste årene, og på sikt fjerne den helt når vi får flertall for dette i bystyret. Vi vil også stimulere sentrum med bedre tilgang og parkering, samt gjøre næringsvennlige reguleringsplaner.

Samtidig vil vi si nei til nye reguleringer, påbud og forbud som innskrenker innbyggernes frihet og egne valg. Vi mener at alle innbyggere i Bodø kommune skal ha rett til å bestemme over sitt eget liv og egen hverdag.

Vi vil også jobbe med en prøveordning med gratis lørdags parkering og to timers gratisparkering i ukedagene i sentrum for å stimulere til aktivitet og handel.

Til slutt vil jeg si at antall innvandrere, asylsøkere og flyktninger må tilpasses kommunens kapasitet på boliger og tjenester. Vi ønsker å sikre at alle innbyggere i Bodø kommune får den hjelpen de trenger for å trives og leve et godt liv.

Sammen kan vi jobbe for å skape en lysere fremtid for hele Bodø kommune, og jeg håper dere vil være med på denne reisen. Stem på Bodø FrP, Godt valg!

Tommy Wisth

Ordfører kandidat Bodø FrP