Fra venstre: Fremskrittspartiet Liv Lønnum, Pensjonistpartiet Kjell Johansen, Høyre Cecilie Dahl-Jørgensen Pind, Høyre Kristian Forslund, Fremskrittspartiet Tønnes Steenersen, Pensjonistpartiet Gunnar Bengt Vegsgaard, Senterpartiet Paal Alexander Sjøvall og Senterpartiet Anders Eidsvaag Graven.

Ny politisk plattform i Nordre Follo

Trygg økonomi og styring der vi prioriterer det viktigste først: eldreomsorg, oppvekst og folks privatøkonomi. Det er overskriften i plattformen som ble presentert på et åpent møte mandag i kommunestyresalen, Gamle Oppegård Rådhus.

I dag ble den nye politiske plattformen i Nordre Follo presentert på et åpent møte på Gamle Oppegård Rådhus. Det skjer dagen før det konstituerende kommunestyremøtet går av stabelen hvor Cecilie Dahl-Jørgensen Pind (H) blir valgt til ordfører og Tønnes Steenersen (FrP) blir valgt til varaordfører.

– Det har vært en veldig god prosess og lover godt for samarbeidet fremover, sier Tønnes Steenersen som er påtroppende varaordfører i Nordre Follo.

Det politiske flertallet i Nordre Follo består av Høyre, Fremskrittspartiet, Pensjonistpartiet og Senterpartiet. Partiene er også enig om fordeling av utvalgsledere og representasjonen i Formannskapet og politiske utvalg.

– Vi vil gjøre kommunen til en JA-kommune med fokus på å skape nærhet og god dialog med våre innbyggere, og aktivt søke å ligge i front med hensyn til digitalisering. Videre ønsker vi å få bygget en demenslandsby, gjerne i samarbeid med nærliggende kommuner, og utvikle idrettsområdene i nært samarbeid med eiendomsutviklere. FrP har også tatt til orde for at rensingen av Oslofjorden må bli prioritert i årene fremover i nært samarbeid med staten.

– Videre er det vel kjent at vi vil jobbe for å bedre parkering og tilgjengelighet i kommunen slik at så mange som mulig opplever å kunne delta i samfunnet, uavhengig av livsfase og funksjonsevne. Blant annet vil vi raskt finne en løsning for en parkeringsordning ved Ski Ishall for elever ved Ski Videregående skole. Dernest innføre gratis parkering, inntil 1 time, for bil på alle kommunale p-plasser og gratis parkering på søndager samt gratis parkering for MC. Ordningen vurderes utvidet fra år to, sier Tønnes Steenersen.

Her kan du lese Politisk plattform Nordre Follo