Sylvi Listhaug på talerstolen på FrPs landsmøte i 2021. Bak henne en LED-skjerm med bilde av en turgåer med grønn sekk.
© Fremskrittspartiet

Nytt partiprogram

FrP-landsmøtet vedtok nytt partiprogram for perioden 2021-2025.

– Det nye partiprogrammet er fult av ny og gjenkjennelig FrP-politikk. Vi skal kjempe for at vanlige folk skal få avgiftslette, mot symbolske klimatiltak, vi skal sikre norske arbeidsplasser og vi skal stå for fremtidens innvandrings- og integreringspolitikk. Vi har vedtatt mye god politikk, sier nyvalgt partileder Sylvi Listhaug.

Listhaug, som også ledet partiets programkomité, er klar på at Fremskrittspartiets løsninger blir svært viktige i tiden fremover.

– Det siste året har vært forferdelig for mange. Over 200 000 nordmenn er helt eller delvis arbeidsledige, og absolutt ingenting har vært som normalt. I partiprogrammet som vi skal vedta i dag har vi løsningene Norge trenger etter pandemien er over, sa hun til landsmøtet før programmet ble vedtatt.

– Vi skal kjempe for at de som er syke får behandling og medisiner, avgiftene skal ned, samferdselsbudsjettet skal styrkes og vi skal stramme inn på innvandringspolitikken, la Listhaug til.

– Gleder seg til valgkamp

Den nyvalgte partilederen er entusiastisk frem mot høstens valg. Hun gleder seg til å komme i gang.

– Vi er klare for valgkamp og det er god stemning i hele Fremskrittsbevegelsen. Nå skal vi kjøre på med gode FrP-saker frem mot høsten. Fremskrittspartiet skal være det blå alternativet for vanlige folk, avslutter Listhaug.

Her kan du lese hele partiprogrammet: Vedtatt program for 2021 2025