Kraftkrevende industri

FrP vil legge til rette for mer kraftkrevende industri i Norge, som for eksempel aluminium-, stål- og silisiumindustri, samt kraftkrevende datasentre.

Fremskrittspartiet vil

• stimulere til etablering av industri som gir flere nye grønne jobber
  • legge til rette for mer kraftkrevende industri i Norge
  • at Enova skal sikre og utvikle arbeidsplasser og verdiskapning i Norge

Det skapes store verdier i Norge basert på tilgang på ren, fornybar og regulerbar kraft, samt stabile og forutsigbare rammebetingelser. Fremskrittspartiet vil legge til rette for at industri i Norge kan dra økt nytte av våre grønne og rene fornybare ressurser i fremtiden.

Norges rene energi bidrar til å gjøre Norge til et interessant og konkurransedyktig land å etablere seg i, både for norske og utenlandske selskap.

Fastlandsindustrien utgjør en betydelig del av Norges verdiskaping. FrP vil være garantisten for at industrien får opprettholdt forutsigbar krafttilgang. Dette vil gi flere industriaktører mulighet til langsiktig og forutsigbar tilgang til kraft, noe som igjen vil bidra til økt verdiskaping og sysselsetting i industrien.