May Helen Hetland Ervik

3. kandidat i Rogaland
May Helen Hetland Ervik, smilende med uklar bakgrunn. Portrett. Foto.

Mine hjertesaker:

• Samferdsel
  • Barn og unges oppvekstvilkår
  • God og helhetlig helsepolitikk
  • En verdig alderdom med trivsel og tilrettelagte aktiviteter

May Helen Hetland Ervik er Rogaland FrPs 3. kandidat til stortingsvalget i høst. Hun har fått politikken inn med morsmelken.

– Min far var i sin tid med å starte FrP. Dermed har jeg fått politikken inn med «morsmelken». Jeg har alltid interessert meg i utviklingen av samfunnet, og er opptatt av den generelle utviklingen og hvordan de store ting henger sammen. Jeg mener det er viktig å bidra til å kunne gjøre endringer i samfunnet når man har muligheten, slik at man gjør hverdagen enklere for folk flest, sier hun.

Om May Helen Hetland Ervik:

• Alder: 51
  • Hjemsted: Egersund
  • Utdanning: Bachelor i førskolelærer, fagbrev barne- og ungdomsarbeider, barnepleier
  • Yrkeserfaring: Pedagogisk leder i Jernhagen barnehage, kontorleder i Ervik transport
  • Politiske verv: Gruppeleder i Egersund FrP, styremedlem Egersund Næring og Havn, Medlem av fylkestinget og samferdselsutvalget i Rogaland
  • Hobbyer: Hus og hage. Er sosial, og liker å gå på kafé og snakke med folk.
  • Politisk forbilde: Ketil Solvik-Olsen

Folkets ombudskvinne

Hetland Ervik forteller at hun vil kjempe for gode løsninger og gjennomslag.

–Jeg vil kjempe for vanlige folks rett til å ta egne valg i egne liv, og være folkets ombudskvinne. Grunnmuren i samfunnet er trygghet og frihet. Det vil jeg ivareta gjennom å være en ombudskvinne som lytter til hver enkelt, og gjennom å kjempe for gode løsninger og gjennomslag, sier hun.

Langsiktig arbeid gir resultater

Hetland Ervik er tydelig på at Fremskrittspartiet har fått mange viktige gjennomslag, og trekker frem flere eksempler.

– Samferdselspolitikken, med en kraftig satsing på utbygging av vei og jernbane. God og tilrettelagt infrastruktur er viktig for at samfunnet skal kunne utvikles og vi skal få økt verdiskaping og vekst i alle deler av landet. Etablering av Nye Veier er et godt eksempel på god og kostnadseffektiv veibygging, sier hun, og avslutter:

– Gjennom langsiktig arbeid har vi lokalt fått Rogaland fylke, og dernest Stortinget, til å prioritere å få Eigerøy bru inn i NTP. Langsiktig jobbing og lokalt initiativ fra Egersund FrP har også ført til gjennomslag for å få utsatt krav om løsdriftsfjøs.