Andreas Rivenes er leder i Vestre Aker FrP.
© Fremskrittspartiet

Vil sette sykkelsatsingen på pause

Frp utfordrer Høyre før valget. Vil legge ned sykkelsatsingen i tre år for å bedre veistandarden i Oslo.

– Standarden på veinettet i Oslo er katastrofal, ikke minst i Vestre Aker. Jeg ser at Høyre i flere sammenhenger også er engasjert i saken. Det vi vil utfordre Høyre på, er om de er villige til å følge opp med økonomiske midler eller om det bare er valgkampprat, sier førstekandidat i Vestre Aker FrP, Andreas Rivenes til Akersposten.

Han forteller at Fremskrittspartiet ønsker å sette dagens sykkelprosjekt på pause i tre år og heller bruke pengene til å ta igjen store deler av etterslepet på det kommunale veinettet.

– Det mener vi er en riktig prioritering, som også vil komme syklistene til gode. De fleste sykkelturer foregår på det ordinære veinettet. De hullete veiene utgjør en stor fare også for syklister i blandet trafikk, sier Rivenes.

Nå utfordrer han Høyre til å vise at de mener alvor når de sier de vil prioritere vedlikehold av veiene i bydelen.

– Et hvert tiltak som kan gjøre hverdagen enklere og tryggere for både myke trafikanter og bilister, virker det som dagens byråd er motstander av. Det er laget en rapport som viser at hver fjerde meter Oslo-vei er i for dårlig stand. Da burde alarmklokkene ringe på rådhuset, sier Rivenes.