Tor Andre Johnsen

1. kandidat i Hedmark valgdistrikt Pressebilder
Tor Andre Johnsen, smilende med uklar bakgrunn. Portrett. Foto
Følg meg på Facebook

Tor Andre Johnsen er stortingsrepresentant og 1. kandidat for Fremskrittspartiet i Hedmark.

Mine hjertesaker:

• Frihet
  • Samferdsel
  • Streng flyktning- og asylpolitikk

Tor André Johnsen meldte seg inn i Fremskrittspartiet på grunn av liberalisme og frihet. Nå er han stortingsrepresentant og 1. kandidat for FrP i Hedmark valgdistrikt.

– Jeg HATER forbud, påbud, reguleringer, tvang og at noen skal styre og bestemme over andre. Styrke politiet og forsvaret. Viktig å beskytte Norge både mot kriminalitet og andre land. Strengere straffer. Må bli slutt på å synes synd på de kriminelle og at de skal tas på med silkehansker, slår han fast.

Opptatt av ombudsrollen

Johnsen forteller at han vil gjøre hverdagen enklere for folk flest gjennom blant annet bedre veier.

– Da kan folk flest reise raskere og tryggere dit de skal. Vi må også kutte i skatter, avgifter og byråkrati, sier han, og legger til:

– Jeg er veldig opptatt av ombudsrollen og å hjelpe folk flest og bedrifter med alle mulige utfordringer de har i hverdagen.

Om Tor Andre Johnsen:

• Alder: 52
  • Hjemsted: Brumunddal
  • Utdanning: BA i Business Adm og psykologi fra BI og USA.
  • Yrkesbakgrunn: Eksportsjef tidligere Norske Skog Bygg
  • Politiske verv: Startet som kasserer, sektretær, styremedlem og leder i Fpu i 1986 og avsluttet som pol.nest og for en kort periode leder i Hedmark FrP
  • Hobby: Før da jeg var liten samlet jeg på alt fra frimerker, mynter til fyrstikker. Nå går det mest i politikk døgnet rundt. Eller så elsker jeg å komme meg ut på tur i skogen og på ski eller nyte friheten på Mjøsa. Sjøen er det siste fristedet i Norge hvor formynderne enda ikke forbudt alt som er såkalt farlig.
  • Politisk forbilde: Carl I. Hagen

Gjennomslag for firefelts vei

Johnsen mener FrP har fått mange viktige gjennomslag for sin politikk, og trekker særlig frem samferdsel som et område det virkelig har blitt satset på.

– Å få bygget ferdig 4-felt E6 med 110 km/t på rekordfart. Vi har også fullført 4-felt RV3/25 og er godt i gang med 4-felts E16. Det er gode gjennomslag både lokalt og nasjonalt, avslutter han.